آفتاب
رئیس مرکز راهبردی سپاه:

تحریم‌های صنعت دفاعی کشور سبب آغاز جهاد شد

تحریم‌های صنعت دفاعی کشور سبب آغاز جهاد شد

مدیریت جهادی را می توان ایجاد سطحی از بعثت در جهان به منظور شکوفا کردن استعدادهای بالقوه و تمرکز مردم برای جهاد در راه آرمان های اصلی عنوان کرد و این مفهوم در فضایی مبارزه‌ای بروز می‌کند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی، نیاز اصلی ما در صحنه امروز جهان است، به همین جهت جمهوری اسلامی پیشتاز در عرصه مدیریت جهادی در حوزه اقتصاد است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر احمدیان در اولین روز از پانزدهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با بیان این مطلب گفت: اقتصاد مقاومتی امروز ار سوی سایر کشورها نیز درحال الگوبرداری است.

وی ادامه داد: البته الگوی اقتصاد مقاومتی که امروز به شکل یک مفهوم مطرح شده است، در داخل کشور نیز دارای موانع نظری و اجرایی است.

وی با بیان این‌که مدیریت جهادی یک مدیریت مبارزه‌ای است، گفت: در یک مدیریت عادی، زمانی که امکانات تمام می شود می گوییم امکان ادامه کار وجود ندارد، اما این امر، نقطه آغاز مدیریت جهادی است.

احمدیان با ارائه تعریفی از مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی را می توان ایجاد سطحی از بعثت در جهان به منظور شکوفا کردن استعدادهای بالقوه و تمرکز مردم برای جهاد در راه آرمان های اصلی عنوان کرد و این مفهوم در فضایی مبارزه‌ای بروز می‌کند.

وی ادامه داد: تحریم‌های صنعت دفاعی کشور سبب آغاز یک جهاد شد، زیرا دشمن از اول انقلاب تا به امروز در مقابل ما ایستاده و لحظه به لحظه دستاوردهای صنعت دفاعی ما را رصد می کند.

احمدیان، مدیریت جهادی را پیش برنده فرهنگ و اقتصاد با الگوی اسلامی ایرانی دانست و افزود: مردم سالاری دینی حاکم بر جمهوری اسلامی، دموکراسی ابزاری و تقلبی غرب را به چالش کشید و با مشکلات فراوانی مواجه کرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون در کشور ما ذخایر ارزشمند فرهنگی فراوانی وجود دارد اما متاسفانه این مصالح ارزشمند به یک بنای مهندسی شده در حوزه فرهنگ تبدیل نشده است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه انقلاب از جنس خودش در حال ورود به عرصه اقتصاد و فرهنگ است افزود: بر همین مبنا، مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ و اقتصاد وارد شده است و راهبردهای مشخصی را در این حوزه تعریف می کند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در تلاش است تا اقتصاد و فرهنگ را پیشرفت دهد و دانشی از جنس انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ تولید کند که بخش زیادی از این امر بر عهده اساتید بسیجی است.

احمدیان با اشاره به ضرورت تبیین هدف از جهاد گفت: هدف از جهاد باید به خوبی مشخص باشد. ما در حوزه دفاع مقدس و رزمندگان، از تبیین ناکافی و ناکامل در خصوص هدف از جهاد ضربه های فراوانی را متحمل شدیم.

وی، ایمان بدون جهاد را یک ایمان حداقلی دانست و افزود: ایمان کاملی ایمانی است که با جهاد در میدان عمل همراه باشد.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایمان برای ورود به عرصه های مختلف لازم است اما کافی نیست.

پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار«نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کد N466415

وبگردی