آفتاب
یک فعال دانشجویی :

دولت از حاشیه و حاشیه سازها دوری کند

دولت از حاشیه و حاشیه سازها دوری کند

دبیر کل سازمان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد(سادا) گفت: کسانی هستند که کارشان حاشیه ساختن است دولت خاتمی و روحانی و احمدی نژاد نیز برایشان فرقی نمی کند. دولت از حاشیه ها و این حاشیه سازها دوری کند وگر نه روند توسعه کاری اش کند خواهد شد.

دبیر کل سازمان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد(سادا) گفت: کسانی هستند که کارشان حاشیه ساختن است دولت خاتمی و روحانی و احمدی نژاد نیز برایشان فرقی نمی کند. دولت از حاشیه ها و این حاشیه سازها دوری کند وگر نه روند توسعه کاری اش کند خواهد شد.

حامد دلفاردی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در یک فضای با نشاط بر سر کار آمد وفضای آرامی در کشور حاکم شد. در ادامه بعد از فراز نشیب های سیاسی که ناشی از اعمال نظرهای سیاسی بود کشور به آرامش رسید. اگر این آرامش می توانست پایدار باشد آینده خوبی در انتظارمان می بود، اما هرچه که جلو آمدیم حاشیه های دولت زیاد شد.

وی در ادامه گفت: عده ای به دنبال حاشیه هستند و احمدی نژاد، روحانی و خاتمی برایشان فرقی نمی‌کند، انتظار می رفت که دولت تدبیر و امید با توجه به این‌که کابینه‌ای با رده سنی بالا دارد از این حاشیه ها دوری کند، اما متأسفانه دیدیم که وزارت علوم نزدیک به یک ماه تمام توان رسانه‌ای دولت و مجلس را تحت تأثیر قرار داد.

این فعال دانشجویی همچنین با اشاره به استیضاح فرجی دانا تصریح کرد: این موضوعات وقت دولت و مجلس را می‌گیرد و نمی گذارد وحدت و تعامل واقعی میان هر سه قوه جاری شود. شاید در کلام بگویند که ما با یکدیگر تعامل داریم، اما صحبت های بعدی شان نشان دهنده بغض و کینه باقی مانده است.

وی با تأکید بر ضرورت دوری از نفاق میان سه قوه گفت:‌شرایط کشور بحرانی است، در ابتدا تورم و حالا رکود حاصل از تورم بدنه اقتصادی کشور را آزار می دهد ما نیاز به همان اعتدالی داریم که شعار دولت بود که اگر واقعاً‌این شعار رقم می خورد دیگر حاشیه ای به میان نمی آمد، البته دولت مدت زمان زیادی را در دست دارد و می تواند مشکلات را برطرف کند.

دلفاردی همچنین ادامه داد: مجلس هم باید به دولت کمک کند توقعی که از قوا می رود این است که با کنار گذاشتن حاشیه ها به بحث سیاست خارجی که در مقطع حساسی هستیم بپردازند، ما در سیاست خارجی اوضاع مناسبی نداریم.مرزهای ایران دوران پرتنشی را تجربه می‌کند.

وی با بیان این‌که دانشگاه نباید به پادگان تبدیل شود گفت: تفاوتی میان آقای فرجی دانا و سرپرست فعلی نیست اگر وزیر بعدی همین روند را ادامه دهد دوباره مشکل میان مجلس و دولت از سر گرفته می‌شود که یک حاشیه وقت گیر و هزینه بر است. باید دانست که این نظام وابسته به چند نفر نیست. ما از سرپرست فعلی تقاضا می کنیم تا دانشگاه را به پادگان احزاب سیاسی تبدیل نکند چرا که در این صورت دانشگاه از تولید علم باز می ماند.

این فعال سیاسی در پایان افزود: هیچ کس نمی خواهد دانشگاه از فعالیت سیاسی دور بماند، اما نباید سیاست را وظیفه اصلی وزارت علوم دانست اگر این بازی ادامه پیدا کند پیشرفت علمی و توسعه ای که به شدت دنبال آن هستیم ضربه می خورد و از روسای قوا خواهش می کنیم سخنرانی‌های طعنه‌آلود خود را کنار بگذارد چرا که ما سال‌ها از این لحن و صحبت ها ضربه خوردیم البته که همه مردم می دانند رئیس جمهور با تجربه و دل سوز نظام و ملت است.

انتهای پیام

کد N466382

وبگردی