آفتاب

پیام خداحافظی عبدالله گل برای ملت ترکیه

پیام خداحافظی عبدالله گل برای ملت ترکیه

عبدالله گل، به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه پیام رسمی خداحافظی خود را برای ملت این کشور قرائت و تاکید کرد که با وجود هویت و ماهیت سیاسی خودش در دوران ریاست جمهوری بی‌طرف بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، عبدالله گل، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری ترکیه در این پیام گفت: هرگاه که تمایلات کثرت‌گرایی و انتقام جویانه به من غلبه می‌کرد، به دنبال دور کردنشان بودم. من همواره به اهمیت عدم ضعف اشاره داشته‌ام و می‌گویم که موسسات و نهادهای قوی پایه دموکراسی ترکیه هستند. من همواره برای برقراری قانون، استقبال و بی‌طرفی سیستم قضایی کشور تلاش کرده‌ام.

رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری ترکیه تاکید کرد: هم موسسات ونهادهای دولتی و هم جامعه مدنی باید توجه کامل خود را به ضرورت‌های یک کشور قانونمند سکولار و دموکراتیک معطوف کنند و آزادی عقاید، افکار، مذهب و ذهن همواره ارزش‌هایی هستند که من به آن‌ها اعتنای کامل داشته‌ام.

عبدالله گل ادامه داد: من همواره از پایان بخشیدن به استفاده و عملکرد نادرست از رویکردهای غیرمذهبی حمایت کرده‌ام و از آزادی مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی پیشتیبانی کردم.

انتهای پیام

کد N466355

وبگردی