آفتاب
فاکس نیوز خبر داد:

پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز سوریه آغاز شد

پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز سوریه آغاز شد

پس از انتشار خبر صدور مجوز انجام پروازهای جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه، یک شبکه غربی از آغاز این پروازها گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز سوریه با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد مواضع داعش و تحرکات آن آغاز شده و تا کنون چندین بار این پروازهای شناسایی انجام شده اند.

صبح امروز اعلام شد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، مجوز انجام پروازهای شناسایی بر فراز سوریه را صادر کرده است.

این اقدام که فرمان آن صبح امروز سه شنبه صادر شده می تواند اولین گام در موضوع انجام حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه محسوب شود اما با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که اوباما هنوز تصمیمی در مورد آغاز حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه اتخاذ نکرده است.

در همین رابطه رویترز نیز در خبری از آماده کردن نقشه های نظامی برای سوریه از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داده که انجام پروازهای شناسایی یک مورد از این برنامه هاست.

سخنگوی "ماترین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرده که نقشه های مقابله با داعش در حال بازبینی در پنتاگون هستند و البته برای انجام این کار (مقالبه با داعش) باید به دنبال متحدان منطقه ای و اروپایی باشیم.

به گزارش مهر، آمریکا و اروپا که به دلیل حمایت خود از گروه های تروریستی در بحران سوریه موجب قویتر شدن آنها و گسترش حوزه فعالیتشان شده اند بعد از حادثه هفته گذشته و سربریده شدن یک روزنامه نگار آمریکایی توسط داعش، اکنون خود را در یک بحران خودساخته می بینند و از همین رو در تلاش هستند تا هر چه سریعتر با این پدیده مقابله کنند از همین رو از چند روز قبل بحث حمله آمریکا به داعش در سوریه داغ شده است.

 

کد N466333

وبگردی