آفتاب
حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی وظیفه شرعی است/برخی نفس حاكمیت اصلاحات و اعتدال را خطرناك می‌دانند

برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی وظیفه شرعی است/برخی نفس حاكمیت اصلاحات و اعتدال را خطرناك می‌دانند

مبنای آقای نجفی باید در پیش گرفتن روش‌های علمی، ارتقا كیفی آموزش عالی، افزایش امیدواری علمی و عزت دانشگاه‌ها باشد.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاكید كرد: که مبارزه با رانت و فساد یک وظیفه شرعی و اعتقادی است

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی وضعیت بورسیه‌های غیرقانونی و دستور رئیس جمهور در این باره گفت: مبارزه با رانت و فساد و اقدامات غیرقانونی نه تنها یك تكلیف قانونی، بلكه یك وظیفه شرعی و اعتقادی نیز است.

وی ادامه داد: آنچه درباره بورسیه‌های غیرقانونی باید دولت و وزارت علوم مدنظر خویش دهد این است كه حق و باطل نباید به یكدیگر آمیخته شود و حرمت افراد نگه داشته شود و بنابراین لازم است درباره این تخلف و سایر تخلفات، با دقت رسیدگی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان كرد: البته باید با متخلفان و كسانی كه با رانت موجب تضییع حقوق دیگران شده‌اند، برخورد كرد.

حاضری در پاسخ به این سوال برخی از افراطیون می‌گویند كه نباید فرد اصلاح‌طلبی برای وزارت علوم معرفی شود، نظر شما در این باره چیست؟، اظهار داشت: این مسائل نشاندهنده برخورد سیاسی با امور و مسائل آموزش عالی است چراكه برخی از اینكه تفكر اعتدالی و اصلاح‌طلبانه در راس وزارت علوم باشد را نمی‌پسندند و نفس حاكمیت اصلاحات و اعتدال را خطرناك می‌دانند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خطاب به محمدعلی نجفی تصریح كرد: فكر می‌كنم كه ایشان اصل پیام ملت را شنیده‌اند و آقای نجفی باید همان راه آقای فرجی دانا را با دقت و اعتدال در سرلوحه خویش قرار دهد.

وی در پایان تاكید كرد: مبنای آقای نجفی باید در پیش گرفتن روش‌های علمی، ارتقا كیفی آموزش عالی، افزایش امیدواری علمی و عزت دانشگاه‌ها باشد.

کد N466264

وبگردی