آفتاب
فرانس پرس گزارش داد:

عربستان در انتظار درآمد 8 میلیارد و 500 میلیون دلاری از مراسم حج

عربستان در انتظار درآمد 8 میلیارد و 500 میلیون دلاری از مراسم حج

نتایج یک تحقیق جدید در عربستان نشان می دهد که درآمد ریاض از مراسم حج سال جاری با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته دست کم به هشت میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکتبر سال جاری نیز عربستان همانند سال های دیگر شاهد برگزاری بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان برای شرکت در مراسم حج خواهد بود. پیش بینی می شود که در مراسم امسال نزدیک به دو میلیون نفر شرکت کنند که 70 درصد آنها را مسلمانان کشورهای دیگر تشکیل می دهند.

با توجه به آنکه اعمال اصلی حج در پنج روز انجام می شود هزینه پنج روز اقامت در مکه برای مسافران خارجی در ایام حج چهار هزار و 633 دلار (معادل 17 هزار و 381 ریال سعودی) و برای اتباع عربستان یک هزار و 319 دلار است.

بر همین اساس پیش بینی می شود که درآمد عربستان از مراسم حج سال جاری با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته به هشت میلیارد و 500 میلیون دلار برسد.

البته با توجه به آنکه مسافران برخی از کشورها در ایام حج بیش از پنج روز در عربستان اقامت دارند درآمد ریاض از این مراسم دینی به مراتب بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در این تحقیق فقط هزینه هایی که مسافران در شهر مکه خواهند داشت محاسبه شده و مخارج آنها در مدت اقامت در شهر مدینه محاسبه نشده است.

 

 

کد N466262

وبگردی