آفتاب

درخواست بارزانی از آلمان: ما به سلاح‌های جدید نیاز داریم

درخواست بارزانی از آلمان: ما به سلاح‌های جدید نیاز داریم

رئیس اقلیم کردستان عراق از آلمان خواست تا این اقلیم را برای مبارزه با تروریست‌ها به سلاح‌های جدید مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، دفتر ریاست اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست مسعود بارزانی از آلمان در دیدار با یک هیات پارلمانی آلمانی در نزدیکی اربیل مطرح شد.

بارزانی عنوان داشت: ما از شما نمی‌خواهیم تا فرزندان‌تان را برای مبارزه با تروریست‌ها در اینجا اعزام کنیم. ما به نیروهای پیشمرگ کرد و مردم کردستان و توانایی آنها برای بیرون راندن تروریست‌ها اطمینان داریم اما ما نیازمند سلاح‌های جدیدی هستیم تا با آن با تروریسم مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ توانستند با شجاعت راه را در مقابل پیشروی‌های تروریست‌ها ببندند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده و ضربات سنگینی را وارد کنند .

بارزانی با تاکید بر خطر تروریست‌ها گفت: در هر مکانی که این افراد حضور داشته باشند زندگی معنی خود را از دست می‌دهد.

وی از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و تمام کشورهای دوست برای حمایت از کردستان قدردانی و اعلام کرد که این حمایت باعث شد روحیه مردم کردستان بالا رود.

بارزانی در خصوص روند سیاسی در عراق نیز عنوان داشت: ما آماده هستیم تا به روند سیاسی در بغداد کمک کنیم اما این مساله مشروط به آن است که تغییری در ساختار حکمرانی و طرز تفکر دولت جدید رخ دهد و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

وی تاکید کرد که دولت عراق باید احساس مسئولیت کرده و به شهروندانی که به دلیل تهدیدهای تروریستی خانه و دارایی‌های خود را رها کردند و به آنها ضررهایی وارد شد، غرامت بپردازد.

انتهای پیام

کد N466217

وبگردی