آفتاب

اذعان رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به شکست از مقاومت

اذعان رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به شکست از مقاومت

تهران -ایرنا - رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به نداشتن راه حل جایگزین برای گزینه نظامی در غزه، تلویحا به ناتوانی از شکست دادن مقاومت فلسطین از طریق حمله نظامی اعتراف کرد.

ˈدان حالوتسˈ در گفت وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر، باید جنگ در غزه را ادامه بدهیم تا پس از آن هدفمان را مشخص کنیم که چه می خواهیم.

وی افزود: مهم ترین مشکل ما این است که هیچ راهبردی برای پیشنهادِ راه حل های جایگزین برای گزینه نظامی نداریم و مشکل این است که اگر گزینه نظامی را تا ابد هم ادامه دهیم، باز هم نخواهیم توانست مساله حماس را در غزه حل و فصل کنیم.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی سپس اعتراف کرد: ایدئولوژی را نمی توان با قدرت نظامی شکست داد برای همین باید از طریق سیاسی اقدام کرد به این ترتیب عقلای ما باید دست از واکنش های روزانه بردارند و چاره ای بیندیشند.

حالوتس در ادامه گفت: ما هر روز تحولات اوضاع را بررسی می کنیم و واکنشی مناسب در نظر می گیریم، واکنشی که فراتر از واکنشِ دیروز باشد، اما واقعیت این است که ما باید به دنبال واکنشی مناسب ِ فردا باشیم و برای این کار باید ببینیم که چه می خواهیم و تا وقتی این مساله را مشخص نکنیم، به جایی نمی رسیم.

ˈصلاح صلاحˈ کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه ˈالعین الاسرائیلیهˈ شبکه العالم نیز در این زمینه گفت: شکست رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه باعث شد که مسئولان سیاسی این رژیم در پی راه حل های سیاسی برای خروج آبرومندانه از جنگ باشند. همین مساله سبب دخالت طرف های سومی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان شد و حتی کار به ارائه طرح هایی از سوی سازمان ملل و همچنین طرح هایی از سوی مصر و اتحادیه عرب کشید.

وی افزود: این مساله نشانه سردرگمی رژیم صهیونیستی و ناتوانی حاصل پس از ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده است. اکنون رژیم صهیونیستی با علم به این که نتوانسته است دستاوردی از این جنگ داشته باشد، در تلاش برای ادامه جنگ جهت تراشیدن دستاوردی قابل استناد است.

علیرغم خسارت های زیادی که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 50 روزه به فلسطینیان وارد کرده اما این رژیم نیز خسارت های قابل ملاحظه ای از مقاومت دریافت کرده که هلاکت 151 نظامی اسراییلی که منابع صهیونیستی هلاکت 64 نفر را تایید کرده اند از جمله آنهاست؛ شمار تلفات نظامیان صهیونیست در تاریخ جنگ با فلسطینیان بی سابقه بوده است.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین در جنگ غزه موفق شده تاکنون 44 دستگاه تانک مرکاوا و نفربر صهیونیست ها و 2 پهپاد آن رژیم را منهدم کند.

شمار بالای تلفات نیروی زمینی ارتش صهیونیستی در جنگ غزه باعث شد که سران این رژیم، آتش بس اولیه را با مقاومت اسلامی بپذیرند و به سرعت نیروهای زمینی خود را برای خلاصی و جلوگیری از تلفات بیشتر از صحنه خارج و عقب نشینی کنند و جنگ غزه را فقط از طریق بمباران مناطق مسکونی و هدف قرار دادن اماکن عمومی از جمله بیمارستان ها، مدارس و مساجد پیگیری نمایند.

کارشناسان معتقدند که ارتش رژیم صهیونیستی توان مقابله رودرو با نیروهای مقاومت اسلامی را ندارد و فقط با هدف قرار دادن مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان فلسطینی درصددجبران شکست های خود از مقاومت است.

خاورم/1275
کد N466168

وبگردی