آفتاب
برای برگزاری انتخابات زودهنگام/

پارلمان اوکراین منحل شد

پارلمان اوکراین منحل شد

رئیس جمهور اوکراین به دلیل ادامه بحران در این کشور و همچنین ادامه درگیری های نظامی در شرق آن، دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "پترو پورشنکو" با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که انتخابات زودهنگام اوکراین در تاریخ 26 اکتبر (چهارم آبان) برگزار می شود.

در بیانیه رئیس جمهور اوکراین آمده است: این تصمیم با نظر به اقدامات حزب اکثریت مجلس و همچنین در راستای تامین منافع مردم و انجام یک حرکت رو به جلو اتخاذ شده است.

پورشنکو در این بیانیه همچنین برخی از اعضای پارلمان را به حمایت از جدایی طلبانی که هم اکنون در شرق این کشور در حال جنگ با ارتش هستند متهم کرده است.

هرچند "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور پیشین اوکراین از قدرت برکنار شده اما با این وجود حزب حامی او همچنان اکثریت کرسی های مجلس این کشور را در اختیار دارد از همین رو نوعی تقابل میان دولت و مجلس اوکراین وجود دارد و به همین دلیل پورشنکو دستور انحلال پارلمان را صادر کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که وضعیت در شرق اوکراین همچنان بی ثبات است و سازمان ملل نیز از وضعیت انسانی حاکم در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

ارتش اوکراین برای سرکوب جدایی طلبان حملات پردامنه ای را آغاز کرده اما با این وجود درگیری ها در دونتسک و لوهانسک همچنان ادامه دارد.

 

کد N466083

وبگردی