آفتاب

آوای تار و کمانچه در سرزمین موسیقی

آوای تار و کمانچه در سرزمین موسیقی

سنندج - ایرنا - نوای روحبخش و دل انگیز تار، سه تار، کمانچه و تنبک با پنجه اساتید موسیقی ایرانی شامگاه دوشنبه در آسمان سنندج، سرزمین موسیقی و عرفان پیچید و استاد حسین علیزاده با هنرمندی هرچه تمام تر موسیقی دوستان سنندج را مدهوش هنر خویش کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کنسرت سه نوازی با عنوان ˈدر پرده نغمهˈ با هنرمندی استاد حسین علیزاده، پژمان حدادی و صبا علیزاده در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

استاد علیزاده در قالب دو بخش به همراه گروهش به هنرمندی پرداخت و در بخش اول با تار و تنبک قطعاتی از موسیقی راست پنج گاه و اصفهان قدیم را برای موسیقی دوستان اجرا کرد و در بخش دوم با سه تار، کمانچه و تنبک و ضرب نیز، ابوعطا، ماهور، اصفهانک و ملودی نینوا را به علاقه مندان موسیقی عرضه کرد.

مردم فرهنگی و اهل موسیقی سنندج استقبال خوبی از استاد حسین علیزاده و گروهش کردند و به پاس احترام به شخصیت فرهنگی این استاد موسیقی و بزرگداشت هنر موسیقی قیام کردند و با دست های گرم از آنان به خوبی استقبال نمودند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان و علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز به همراه مردم نظاره گر هنرمندی استاد علیزاده و گروهش بودند.

استاندار کردستان در پایان اجرای بخش اول با حضور بر روی صحنه ابتدا تابلوی اثر نقاشی خط از آثار هنرمند برجسته کردستانی ˈهوشنگ بهمنیˈ با عنوان آب را تقدیم استاد علیزاده کرد و سپس از وی قدردانی نمود.

این برنامه سه نوازی به همت حوزه هنری استان کردستان برگزار شد و قرار است سه شنبه چهارم شهریور ساعت 21 نیز در سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شود.

شب گذشته اولین شب اجرای این برنامه موسیقی بود و قرار است در دو شب این برنامه برگزار شود.

بازار امضا و عکس یادگاری گرفتن با استاد علیزاده در پردیس سینمایی بهمن سنندج داغ بود و مردم فرهنگی و موسیقی دوست سنندج با ابراز احساسات نسبت به این استاد موسیقی در سرزمین موسیقی جهان به خوبی از وی استقبال کردند.

حوزه هنری استان کردستان در دو سال اخیر و با افتتاح پردیس سینمایی بهمن، گرمی خاصی به حوزه فرهنگ و هنر در استان کردستان داده و هر روز این پاتوق فرهنگی میزبان بخشی از هنرمندان و فرهنگ دوستان است.

استاندار کردستان قبل از حضور در محل اجرای برنامه موسیقی از نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار هنرمند پیشکسوت ˈمهدی حجت الساداتˈ نیز دیدن کرد.

فراهنگ /ک/4/533/7346**
کد N466051

وبگردی