آفتاب

اعترافات یک تروریست لبنانی

اعترافات یک تروریست لبنانی

تسنیم نوشت:

سرکرده گروهک تروریستی فجرالاسلام گفت بازداشت وی مانع از قتل عام مردم لبنان و اجرای طرح خلافت اسلامی از سوی تکفیری‌ها در منطقه عرسال شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه السفیر لبنان در شماره امروز خود اعترافات خطرناکی از عماد جمعه تروریست لبنانی که اندکی پیش از آغاز درگیری‌های عرسال بازداشت شده بود را منتشر کرد.
وی در اعترافات خود گفته که توقیف وی مانع از اجرای یک توطئه بزرگ بر ضد شهر عرسال و روستاهای اطراف آن شد و قرار بود همزمان گروه‌های تروریستی خفته در شمال این کشور به شهر حمله کنند و اعلام امارت نمایند.

سرکرده گروهک تروریستی فجر الاسلام در اعترافات خود تصریح کرد که ابومالک السوری امیر جبهه النصره در سوریه و 29 گروه زیر مجموعه آن توافق کرده بودند که به شهر عرسال حمله کنند و آن را به پایگاهی برای حمله به مناطق دیگر شمال لبنان و ارتش این کشور تبدیل کنند. آنها می خواستند منطقه درگیری را از قلمون سوریه به سمت بقاع گسترش داده و آنجا را امارت اسلامی اعلام کنند و سراج الدین زریقات نیز قرار بود به عنوان امیر این منطقه انتخاب شود.

جمعه اعتراف کرد که شخصا مسئولیت هماهنگی این عملیات را بر عهده داشت. وی گفت که گروه‌های ترویستی به هفت دسته تقسیم شده بودند تا بتوانند بر مراکز ارتش در عرسال مسلط شده و روستاهای آن منطقه را از بقاع تا شمال در اختیار بگیرند. وی تاکید کرده است که هنوز گروه‌های خفته در لبنان حضور دارند که در راستای بی‌ثبات کردن لبنان اقدام خواهند کرد.
به نظر می‌رسد بازداشت جمعه که تمامی اطلاعات و اسناد این طرح عملیاتی را در اختیار داشت، باعث شد تا گروه‌های تروریستی انجام آن را سه روز به جلو بیندازند. بر اساس منشوری که گروه‌های تروریستی با هم امضا کرده بودند، شیعیان اولین هدف آنها بودند. قرار بود تا حد ممکن زنان و مردان حزب الله لبنان به اسارت گرفته شوند و هر فردی بالاتر از 15 سال که قصد مقاومت در برابر آنها را داشته باشد، کشته شود.
بر اساس این منشور قرار بود به کسانی که از منزل خود خارج نمی شوند، امان نامه داده شود، البته به شرطی که عضو حزب الله نباشند، این امان نامه البته فقط در مرحله اول کاربرد داشت و برای جلوگیری از ریخته شدن خون آنها بود.
این منشور مقرر کرده بود که باید تا حد ممکن عناصر ارتش و نیروهای امنیتی به اسارت گرفته شوند و کسانی که در این روند مانع‌تراشی می کنند، کشته شوند. البته منشور تاکید داشت که تا حد ممکن از درگیری با ارتش خودداری شود.

5252

کد N466043

وبگردی