آفتاب
با حضور وزیر کشور

هم‌اندیشی ائمه جمعه، جماعات و نخبگان استان قم برگزار شد

هم‌اندیشی ائمه جمعه، جماعات و نخبگان استان قم برگزار شد

هم اندیشی ائمه جمعه، جماعات و نخبگان استان قم، عصر امروز (دوشنبه) با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی‌منش در هم اندیشی ائمه جمعه، جماعات و نخبگان استان قم در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شهر قم شهر علم و فرهنگ و هنر است و با پایگاه کم نظیر مذهبی و علمی که از آن برخوردار است دارای شرایط خاص و ویژه است.

وی افزود: حضور مراجع عظام تقلید و 100هزار طلبه و فضلای حوزوی، از مراجع عظام گرفته و جامعه مدرسین و طلاب و فضلای طالب علم و فضیلت و 1000درس در سطوح عالی علمی در این حوزه این حوزه را به رکنی عظیم در نظام اسلامی تبدیل کرده است.

استاندار قم تصریح کرد: این استان با 120هزار دانشجو ظرفیتی عظیم را در عرصه حوزوی و دانشگاهی برای کشور ایجاد کرده است که ظرفیتی بسیار مهم برای کشور نیز محسوب می شود.

وی گفت: از دیگر ظرفیت های بسیار مهم استان قم، می توان به 350موسسه علمی و پژوهشی در این استان اشاره کرد که در حوزه پژوهش و تحقیق در عرصه های مختلف مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها دارای توان جریان سازی و تاثیرگذاری در جهان اسلام هستندو همین کار را نیز انجام می دهند.

صالحی‌منش عنوان کرد: فعالیت های بین ادیانی این مراکز باعث ایجاد مراودات فرهنگی و مذهبی بین ایران و کشورهای دیگر و حوزه تشیع با دیگر حوزه های علمی در جهان شده است.

وی ادامه داد: حوزویان و فرهنگیان این استان ظرفیت بسیار مناسبی برای تعالی روزافزون کشور در عرصه های مختلف و همچنین کمک به دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات هستند.

انتهای پیام

کد N465705

وبگردی