آفتاب

موج حملات تروریستی در بغداد، بابل و کربلا

موج حملات تروریستی در بغداد، بابل و کربلا

بغداد- ایرنا- در پی کشتار مشکوک جمعه گذشته در مسجد مصعب بن عمیر متعلق به اهل سنت در استان دیالی، امروز (دوشنبه) موجی از حملات تروریستی علیه مردم عراق در استان های بغداد، بابل و کربلا انجام گرفت که در آن 13 تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین حمله تروریستی مربوط به اقدام انتحاری در داخل یک مسجد شیعیان در بغداد بود که همزمان با اذان ظهر انجام شد. در این حمله انتحاری، دستکم 9 تن براساس اولین آمارها کشته و بیش از 21 تن نیز زخمی شدند.

منابع امنیتی گفته اند که یک عامل انتحاری در وقت نماز وارد مسجد شد و خود را در میان مردم منفجر کرد. این مسجد در منطقه بغداد الجدیده در جنوب شرق بغداد واقع است.

در کربلا هم امروز دو خودرو حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره در مرکز این شهر منفجر شد که در نتیجه آن دستکم 13 تن زخمی شده و هنوز گزارشی درباره کشته شدگان احتمالی منتشر نشده است.

این خودروها یکی در حوالی میدانی در خیابان میثم التمار و دیگری در باب طویریج پارک شده بودند.

در حله مرکز استان بابل، در میانه راه بغداد به استان های جنوبی عراق نیز تروریست ها دو خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن 17 تن شد.

این خودروها یکی در مقابل اداره ثبت اسناد و املاک استان بابل و دیگری در مقابل یک حسینیه پارک شده بودند.

یک کشته و 17 زخمی غیرنظامی دو انفجار استان بابل به بیمارستان ها منتقل شده اند.

حملات تروریستی بعد از کشتار روز جمعه در یک مسجد سنی ها در منطقه زرکوش در بعقوبه مرکز استان دیالی شدت گرفته است.

ناظران معتقدند، برخی جریان ها در حالی که هنوز تحقیقات به نتیجه نرسیده است، تلاش دارند آن را یک اقدام ضد سنی معرفی کرده و از آن بهره برداری های سیاسی کنند.

در استان دیالی، دو روز پیش از کشتار مسجد مصعب، نیروهای تروریستی نقشبندیه، یک کمین علیه نیروهای داعش اجرا کردند که در آن تعداد زیادی از داعشی ها کشته شدند.

نقشبندی ها بعدا گفتند که این عملیات به تلافی اعدام تعدادی از فرماندهان آنان توسط داعش در موصل انجام شده است.

خاورم*5*1770* 2023
کد N465702

وبگردی