آفتاب

جهانگیری: رئیس‌جمهور با تمام وجود بر زاینده‌رود حساسیت دارد/ امسال قول دولت عبور از رکود است

جهانگیری: رئیس‌جمهور با تمام وجود بر زاینده‌رود حساسیت دارد/ امسال قول دولت عبور از رکود است

تسنیم نوشت:

معاون اول رئیس‌جمهور در اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور هم با تمام وجود بر روی مسئله زاینده‌رود حساسیت دارد، گفت: در بخش سیاست خارجی با صحبت‌هایی که انجام شده امید داریم کشور بتواند در یک تعامل مثبت با دنیا اهداف خود را پیش ببرد.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی که یک نظام در اختیار دارد، مرحله اعتماد مردم به مسئولان نظامشان است و مردم باید اعتماد داشته باشند که این نظام، نظام قدرتمندی است و می‌تواند مسائل و مشکلاتشان را رفع کند تا به آینده آن امیدوار باشند.

وی افزود: هرروز روزهای بهتر و امیدبخش برای مردم به‌ویژه نسل جوان وجود دارد، تا این مردم با امیدی که به آینده دارند، بتوانند سرمایه‌های بزرگ را به سرمایه‌های اجتماعی تبدیل کرده و بتوانند پشتوانه نظام و دولت باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: به همین دلیل باید از سرمایه‌های اجتماعی کشور حمایت کرد چراکه هرچه سرمایه‌های اجتماعی یک کشور پایین بیاید، آسیب‌های آن هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: ما در دولت اصرار داریم که همکاران ما در استان‌های مختلف، با تدابیری که می‌اندیشند، به دنبال رفع مشکلات باشند.
جهانگیری تصریح کرد: در بخش سیاست خارجی با صحبت‌هایی که انجام شده امید داریم کشور بتواند در یک تعامل مثبت با دنیا اهداف خود را پیش ببرد و تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی که علیه دولت و ملت ایران وضع شده بتوانیم از پیش روی دولت برداریم و حقوق قانونی ملت ایران را به دست بیاوریم؛ تا کنون پیشرفت ما خوب بوده و به هرحال ما در این گفت‌وگوها کار بی‌فایده‌ای نکرده‌ایم و فقط گفت‌و‌گو بوده و بخشی از تحریم‌ها را برداشته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مقام معظم رهبری بزرگترین سرمایه‌ای است که دولت در اختیار دارد، دولت با این پشتوانه می‌تواند به نتیجه ‌برسد.

وی تصریح کرد: در زمینه مسائل اقتصادی هم تورم خوب کنترل شده و گام های خوبی برداشته‌ایم؛ امسال قول دولت عبور از رکود است و همه مسئولان و ارکان دولت باید عزم خود را جزم کنند تا رکود اقتصادی کشور برطرف و به سمت رونق حرکت کنیم.

جهانگیری گفت: مدیران باید بیشتر همکاری کنند چون با وجودی که کار پیچیده و سختی بوده اما شدنی است؛ ما قصد داریم با سرمایه‌ای که آزاد کردیم کشور را از وضع اقتصادی کنونی خارج کنیم و به رونق برسیم، کارخانه‌ها فعال شوند و زمینه اشتغال نسل جوان فراهم شود و جوانان احساس کنند در کشور فرصت کار کردن دارند.

جهانگیری بیان کرد: اصفهانی‌ها ممکن است متوجه عظمت اصفهان نشوند، اصفهانی که مرکز تمدن اسلامی ایرانی است مگر می‌شود که در دولت در مورد مسائل اصفهان جدی گرفته نشود و به سادگی از آن عبور کند؛ هر کس که به ایران و زاینده‌رود علاقه‌مند باشد از خشک‌شدن آن متاثر می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو برای رفع مشکل آب زاینده‌رود برنامه‌ریزی دارد اما باید بپذیریم که ایران در منطقه خشکی قرار دارد که این خشکسالی و کم‌آبی مشکل کل کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته مجوز برداشت پول از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب و خاک داده‌اند که تاکنون ۱۰ میلیارد دلار برداشت شده است، برخی از این طرح‌ها جدی بوده و ما مصمم هستیم آب را به داخل کشور منتقل کنیم.

وی افزود: آب اصفهان از بحث‌های جدی وزارت نیرو است و در مورد تونل گلاب 2 باید مشکل زیست‌محیطی آن برطرف شود، شورای عالی آب نیز در مورد زاینده‌رود صحبت‌های جدی انجام داده که اگر فکر می‌کنید باید ستاد احیای زاینده‌رود همانند ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شود ما مشکلی نداریم و آن را پیگیری می‌کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه باید ۹ بند مصوبه شورای عالی آب اجرایی شود خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان برای خشکسالی اصفهان اختصاص دادیم که از متولیان می‌خواهیم در پرداخت و تخصیص آن با دست و دلبازی بیشتری عمل کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: وضعیت آب کشور وضعیت نابسامانی است، استان‌های دیگر می‌گویند که اصفهان در این شرایط برنجکاری می‌کند و صنایع خود را گسترش می‌دهد که انتظار می‌رود اصفهان برای استان‌های دیگر الگو باشد و کشاورزی خود را به سمت روش‌های مصرف بهینه هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور هم با تمام وجود بر روی مسئله زاینده‌رود حساسیت دارد؛ مردم و مسئولان اصفهان اطمینان داشته باشند که مسئله آب جزء اولویت‌های مهم دولت است که باید در چارچوب مصالح ملی و فنی به آن پرداخت شود.

جهانگیری با اشاره به وضعیت محیط زیست اصفهان تصریح کرد: وضعیت محیط زیست اصفهان از ۳۱۵ روز بد به ۲۶۷ روز کاهش پیدا کرده که این روند بهبود باید در سال 93 دنبال شود، البته نیاز به عزم عمومی مردم و مسئولان دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان باید تکمیل شود، افزود: امروز در شهرک علمی تحقیقاتی و تشکیل کریدور علمی و فناوری تائید شد و باید به اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشت.

وی اشاره به متروی اصفهان افزود: مترو و حمل و نقل امکانات خوبی دارد و می‌توان ۱۰۰ میلیارد دلار برای کار‌هایی که منجر به صرفه‌جویی انرژی می‌شود استفاده کرد که یکی از این کارها مترو است؛ اصفهان می‌تواند برای قطار سریع‌السیر و مترو از این صندوق استفاده کند که بیش از 2 میلیارد یورو فاینانس به آن اختصاص داده شده است.

جهانگیری افزود: مصلای اصفهان نیز باید با همت همه مسئولان پیش رفته و راه‌اندازی شود.

 

23503

کد N465621

وبگردی