آفتاب

روسیه برای مذاکره در مورد بحران اوکراین اعلام آمادگی کرد

روسیه برای مذاکره در مورد بحران اوکراین اعلام آمادگی کرد

مسکو-ایرنا- ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه بر آمادگی کشورش برای مذاکره در مورد حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، لاوروف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روسیه برای مذاکره در مورد وضعیت اوکراین در هر چارچوبی آمادگی دارد.

وی توضیح داد که برای مذاکره آمادگی کامل داریم و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بارها بر این امر تاکید کرده است و فقط برای ما گرفتن نتیجه مهم است .

لاوروف گفت: تمام تلاش های ممکن را به عمل می آوریم تا رویارویی های مسلحانه و جنگ داخلی در اوکراین پایان یافته و مذاکرات برای سازش ملی آغاز شود.

وزیر خارجه روسیه به اجلاس آتی روسای جمهوری روسیه، بلاروس و اوکراین با مشارکت مقامهای کمیسیون اروپا که فردا در مینسک برگزار می شود، اشاره و ادامه داد: امیدواریم مقام های اتحادیه اروپا با پیشنهاداتی در مورد اعمال فشار بر طرف اوکراینی به مینسک بیایند.

لاوروف احتمال دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین در مینسک را بعید ندانست.

لاوروف گفت: معتقدم که شرکای غربی بزودی به بی فایده بودن حمایت از جنگ داخلی اوکراین پی خواهند برد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: معتقدم که مقام های غربی به این نتیجه می رسند که تکیه سران اوکراین بر ارتش این کشور برای پیروزی بر بخشی از ملت خود با این خیال که در آن صلح حاکم می شود، راهی منتهی به بن بست است.

لاوروف ادامه داد: اطمینان دارم با گذشت زمان نادرستی این دیدگاه اثبات خواهد شد و کشورهای اروپایی بار دیگر به ارزش های اساسی و بنیادین این قاره احترام خواهند گذاشت.

روابط مسکو و کی یف در پی الحاق شبه جزیره کریمه به قلمرو روسیه و تشدید ناآرامی ها در شرق اوکراین به شدت تیره شده است.

اروپام*4*391*518**1010
کد N465524

وبگردی