آفتاب

وزیرخارجه آلمان: همه باید برای جلوگیری از پیشروی داعش تلاش کنند

وزیرخارجه آلمان: همه باید برای جلوگیری از پیشروی داعش تلاش کنند

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان با ابراز نگرانی از ادامه اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه و با هشدار نسبت به پیامدهای ادامه این شرایط برای همه کشورهای جهان، خواستار اقدام همه جانبه جامعه بین المللی برای جلوگیری از پیشروی این گروه تروریستی شد.

به گزارش ایرنا،ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ روز دوشنبه در نشست سالیانه سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک آلمان درخارج از کشور در بخشی از سخنان خود با اشاره به ادامه اقدامات تروریستی داعش در برخی کشورها از جمله عراق و سوریه،تاکید کرد: شرایط منطقه بسیار وخیم است و همه باید برای مقابله با این گروه تروریستی تلاش کنند.

وزیر امورخارجه آلمان به همکاری این کشور با کردهای عراق در راه مبارزه با این گروه تروریستی اشاره کرد و گفت: کردها در مناطق شمالی عراق درحال حاضر به سد محکمی در مقابل پیشروی های گروه تروریستی داعش تبدیل شده اند و اگر این سد مقاومت نیز فرو ریزد،نه تنها جان هزاران انسان به خطر خواهد افتاد بلکه ثبات و آرامش کل منطقه مورد تهدید قرار می گیرد پس همه باید برای جلوگیری از پیشوری داعش اقدام کنند.

درحالی که وزیرخارجه آلمان از تلاش همه جانبه برای مقابله با فعالیت های تروریستی داعش در منطقه سخن گفته است،سخنگوی وی تنها ساعتی بعد در اظهار نظری متناقض گفت که برلین حاضر به همکاری با دولت سوریه برای مبارزه با اقدامات تروریستی داعش در این کشور نیست.

ˈمارتین شفرˈ روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص همکاری احتمالی آلمان با دولت سوریه درمبارزه علیه داعش با اشاره به اعلام همکاری دولت سوریه برای همکاری با جامعه بین المللی در این رابطه،گفت:درحال حاضر هیچ برنامه و نیتی درمورد همکاری با دولت سوریه مشابه آنچه در عراق برای همکاری در مبارزه با داعش داریم، وجود ندارد.

ˈولید المعلمˈ وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه تاکید کرد که کشورش آماده همکاری و هماهنگی با طرف های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم در چارچوب قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

اروپام*4*456*1701**1010
کد N465480

وبگردی