آفتاب

وزیر خارجه ایتالیا خواستار پایان خشونت ها در لیبی شد

وزیر خارجه ایتالیا خواستار پایان خشونت ها در لیبی شد

رم- ایرنا- ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر امور خارجه ایتالیا از طرفین درگیر در لیبی و جامعه بین المللی خواست شجاعانه و هرچه سریعتر یک راه حل مشترک برای پایان دادن به خشونت ها و بازسازی این کشور توسط نهادهای دمکراتیک پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، موگرینی در بیانیه ای افزود: با توجه به فضای خشونت آمیز، نفرت و بی اعتمادی و درگیری های شدید در طرابلس و بنغازی، ملت لیبی و تمام نمایندگان آن باید شجاعت سیاسی داشته باشند و به این درگیری ها که به زیان همه است، خاتمه دهند و آماده ازسرگیری گفت و گوها برای یافتن راه حل شوند.

وی افزود: لیبی اکنون دشوارترین لحظات پس از انقلاب را تجربه می کند و مردم بالاترین بها را می پردازند. ده ها هزار نفر آواره شده و بسیاری از شهروندان و خارجی های مقیم در حال ترک لیبی هستند.

موگرینی گفت: با توجه به اینکه یک دوستی عمیق و نزدیک ما را به مردم لیبی وصل می کند، سفارت ایتالیا در این کشور جهت حمایت و پشتیبانی از جامعه ایتالیایی ها در این شرایط ناگوار باز می ماند.

وی با یادآوری اینکه ˈ لیبیایی ها هنوز می توانند آینده شان را نجات دهندˈ ادامه داد: تمام کشورهایی که همچون ایتالیا برای آینده لیبی اهمیت قایل هستند، باید برای کمک به آتش بس و ترویج روند سیاسی همکاری کنند.

وزیر خارجه ایتالیا یادآور شد که با متحدین در تماس است و دور جدیدی از تماس های تلفنی را با همتایان خود در میان کشورهای دوست لیبی و در آستانه اجلاس روز دوشنبه کشورهای همسایه در قاهره، آغاز خواهد کرد.

پس از گذشت حدود سه سال از سرنگونی رژیم معمر قذافی، لیبی همچنان صحنه درگیری و نبرد میان گروه های شبه نظامی و شورشیان است.

اروپام *5*461**1485**1010
کد N465439

وبگردی