آفتاب

تلاش انگلیس برای تقویت مناسبات اقتصادی با هند

تلاش انگلیس برای تقویت مناسبات اقتصادی با هند

لندن – ایرنا – ˈنیک کلگˈ معاون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در راس یک هیات بلندپایه تجاری به منظور تقویت مناسبات اقتصادی لندن و دهلی نو ، راهی هند شد .

معاون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب لیبرال دمکرات ، در این سفر سه روزه که علاوه بر برخی از وزرای کابینه ، یک هیات 40 نفری تجاری وی را همراهی می کند، در دیدار با همتای هندی اش و سایر مقام های و صاحبان کسب و کار این کشور ، راههای تقویت روابط انگلیس و هند را مورد بحث قرار خواهد داد.

این اولین سفر یک هیات بلندپایه تجاری انگلیس به هند از زمان انتخاب ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر دولت راستگرای هند در ماه ˈمی ˈ گذشته است.

نیک کلگ پیش از این سفر در سخنانی با اشاره به مناسبات تاریخی انگلیس و هند گفت لندن بدنبال ارتقای سطح مناسبات اقتصادی دو کشور است که در حدود 16 میلیارد پوند در سال می باشد.

معاون نخست وزیر انگلیس همچنین عنوان کرد بریتانیا بدنبال ترغیب هند برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور و نیز افزایش مناسبات و همکاری های فرهنگی دهلی نو و لندن است.

براساس گزارش های منتشر شده در سال گذشته میلادی انگلیس 3 میلیارد و 200 میلیون دلار درهند سرمایه گذاری کرده که بیش از سایر اعضای گروه 20 و حتی بیش از کشور ژاپن با یک میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است .

انگلیس در طی چهارده سال گذشته در میان 20 کشور صنعتی و توسعه یافته، بیشترین سرمایه گذاری را در هند صورت داده است.

در همین حال ، هند نیز هم اکنون هفتمین سرمایه گذار در انگلیس است.

اعضای هیات بلند پایه تجاری انگلیس دراین سفر بدنبال آن هستند که بتوانند سهمی بیشتری از بازار هند که بخش خرده فروشی آن تا دو سال آینده انتظار می رود تا 25 درصد رشد داشته باشد، را بدست آورند.

اروپام ** 1** 1552**5981
کد N465437

وبگردی