آفتاب
وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا:

دادستانی انتشارات جزئیات جلسات غیرعلنی را پیگیری کند

دادستانی انتشارات جزئیات جلسات غیرعلنی را پیگیری کند

از جمله برخی رسانه‌ها که این جزییات را منتشر کردند نشریه 9 دی بود که ما در دادگاه مطرح کردیم که یا از داخل دادگاه این اطلاعات به این افراد داده شده است، یا دوربین قوه قضاییه در اختیار این عده قرار گرفته و یا اینکه جلسات دادگاه توسط آنها شنود شده است و از این سه حالت خارج نخواهد بود.

وکیل مدافع مهدی هاشمی تاکید کرد: از نماینده دادستان خواستیم که به عنوان جرم عمومی نسبت به انتشار جزییات جلسات دادگاه به بیرون اقدام کند.

سید وحید ابوالمعالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه دادگاه امروز مهدی هاشمی گفت: در جلسه امروز ما در خصوص منتشر شدن برخی از جزییات مسائل جلسات قبل به دادگاه تذکر دادیم.

وی گفت: از جمله برخی رسانه‌ها که این جزییات را منتشر کردند نشریه 9 دی بود که ما در دادگاه مطرح کردیم که یا از داخل دادگاه این اطلاعات به این افراد داده شده است، یا دوربین قوه قضاییه در اختیار این عده قرار گرفته و یا اینکه جلسات دادگاه توسط آنها شنود شده است و از این سه حالت خارج نخواهد بود.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به اینکه ما از نماینده دادستان خواستیم که به عنوان جرم عمومی نسبت به انتشار جزییات جلسات دادگاه به بیرون اقدام کند، گفت: همچنین از منشی دادگاه خواستیم که در صورت جلسه خود این طرح دعوا را قید نماید.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه ما هیچ یک از اتهامات وارد شده در کیفرخواست مهدی هاشمی را قبول نداریم، گفت: ما برای تک تک کلمات این کیفرخواست پاسخ لازم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته و امروز من گله خود را از صدا و سیما نسبت به نحوه انعکاس اخبار دادگاه موکلم اعلام کردم و حتی وقتی خبرنگار صدا و سیما از من پرسید که شما معتقد هستید که ما دروغ می‌گوییم؟ گفتم شما صحبت‌های ما را ضبط می‌کنید و تنها بخشی از آن را پخش می‌کنید این باعث می‌شود که معنا وارونه شود و این مساله نیز غیر از دروغ نیست. اولین اشتباه شما در اولین پوشش خبری بود که اعلام کردید سه وکیل دفاع از پرونده هاشمی را بر عهده دارند و این باعث جنجال عده‌ای شد.

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه در جلسه امروز عمده دفاعیات با علیزاده طباطبایی بود، گفت: جلسه قبل بیشتر دفاعیات را من بیان کردم. جلسه آینده فردا صبح ساعت 9 در شعبه 54 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

ابوالمعالی با تاکید بر اینکه اتهام زدن کار ساده‌ای است، گفت: ما باید گاهی برای یک اتهام ده‌ها دلیل بیاوریم، اینکه دفاعیات ما چقدر طول بکشد و یا اینکه نماینده دادستان در مقابل چه پاسخی داشته باشد، قابل پیش بینی نیست.

گفتنی است امروز پنجمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی به شکل غیرعلنی در شعبه 54 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه و با حضور دو وکیل برگزار شد.

کد N465370

وبگردی