آفتاب
استاد آمریکایی در گفتگو با مهر:

جاسوسی از تأسیسات نطنز نشان از کاسته نشدن نگرانی امنیتی اسراییل از برنامه هسته ای ایران است

جاسوسی از تأسیسات نطنز نشان از کاسته نشدن نگرانی امنیتی اسراییل از برنامه هسته ای ایران است

پروفسور "آرتور سایر" استاد اقتصاد سیاسی و معاون پیشین شورای روابط خارجی شیکاگو در گفتگو با مهر به تشریح علت تلاش رژیم اسراییل برای جاسوسی از تاسیسات هسته ای ایران پرداخت.

تجاوز پهباد جاسوسی رزیم صهیونیستی به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با هدف جاسوسی از تاسیسات هسته ای نطنز و هدف قرار گرفتن این پهباد توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه بیانگر توان نظامی و هوشمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است می تواند از جهات دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.

ماجراجویی رزیم صهیونیستی در مقطع کنونی که مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی با جدیت و حساسیت بیشتری از سوی طرف ها پیگیری می شود، می تواند با انگیزه های سیاسی متفاوت یاز سوی این رژیم و حتی برخی قدرت های حاضر در مذاکرات صرت گرفته باشد.

آنچه که مسلم است این است که رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 همواره در تلاش بوده است مانع از به نتیجه رسیدن این مذاکرات شود و در این راه از هیچ تلاشی فروگزاری نکرده است.

دکتر "آرتور سایر" استاد اقتصاد سیاسی و معاون سابق شورای روابط خارجی شیکاگو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انگیزه رژیم صهیونیستی از تلاش برای جاسوسی از تاسیسات هسته ای ایران این امر را امری رایج بین کشورها دانسته و در عین حال عامل اصلی آن را نگرانی های این رژیم دانست.

وی در این خصوص تصریح کرد: این اقدام اسراییل قابل فهم است، اسراییل دارای نگرانی های امنیتی زیادی در خصوص برنامه هسته ای ایران است.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد که روند کنونی برنامه هسته ای ایران هنوز هم نتوانسته از نگرانی امنیتی اسراییل بکاهد.

سایر همچنین بطور تلویحی به نگران بودن این رژیم از احتمال دستیابی ایران و غرب به توافق هسته ای که تامین کننده نظرات این رژیم نباشد و قصد این رژیم برای تاثیر گذاری بر روند مذاکرات جاری گفت: مذاکرات چند جانبه هسته ای با ایران درباره توان هسته ای ایران هنوز موضوع مهمی است.

آرتور سایر استاد اقتصاد سیاسی مرکز کلوسن آمریکا و استاد سابق دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس و همچنین معاون سابق شورای روابط خارجی شیکاگو است. وی ۴ جلد کتاب در زمینه روابط بین الملل و سیاست های بریتانیا نوشته است. مطالب و مقالا وی در بسیاری از رسانه های عمده آمریکا منتشر می شوند.

-----------------

گفتگو از پیمان یزدانی

کد N465212

وبگردی