آفتاب

کارکنان ربوده شده‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان آزاد شدند

کارکنان ربوده شده‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان آزاد شدند

کمیته بین المللی صلیب سرخ از آزادی پنج نفر از کارکنان خود که اخیرا در ولایت هرات افغانستان ربوده شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کابل، تمام پنج نفر کارکنان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که روز 23 مرداد در ولایت هرات ربوده شده بودند در روز 29 مرداد بدون هیچگونه صدمه‌ای آزاد شدند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از آزادی بی‌قید‌وشرط آنان استقبال نموده و از همگان درخواست کرد به فعالیت‌های این سازمان در افغانستان احترام بگذارند.

در همین رابطه "مونیکا زانارِلی" رئیس دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در کابل گفت: پنج همکار ما آزاد شده‌اند. آنان در سلامت کامل بوده و به خانواده‌های خود پیوسته‌اند و همین هم برای ما اهمیت داشت. ما همچنان به ادامه‌ فعالیت‌های خود برای کمک به کسانی که از آثار درگیری در رنج و عذاب هستند متعهد هستیم و مجددا همگان را دعوت می‌کنیم که برای فعالیت‌های بشردوستانه‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سراسر کشور احترام بیشتری قائل باشند. باید به کارکنان ما اجازه داده شود در ایمنی کامل به انجام وظیفه بپردازند.

بر این اساس این کارکنان در حالی دزدیده شد که سرگرم کمک‌رسانی به افراد جنگ‌زده در منطقه‌ ادرسکان در هرات بودند تا به آنها راه‌های لازم برای امرار معاش را بیاموزند. دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در کابل که در سال 1987 تأسیس شده، در تلاش است تا جلوی موارد نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه را بگیرد، از زندانیان حمایت کند و آب، وسائل بهداشتی و دیگر وسائل لازم برای حمایت از غیرنظامیان جنگ‌زده را تدارک ببیند. این سازمان همچنین مسئول ایجاد پیوند دوباره بین اعضای خانواده‌هاست و به عنوان یک میانجی بی‌طرف به مجروحان و افراد ناتوان کمک کرده و از بیمارستان‌ها پشتیبانی می کند.

کد N465149

وبگردی