آفتاب

شهردار لندن: هر فردی به سوریه می‌رود گناهکار است، مگر خلافش ثابت شود

شهردار لندن: هر فردی به سوریه می‌رود گناهکار است، مگر خلافش ثابت شود

شهردار لندن اعلام کرد، انگلیسی‌هایی که بدون اطلاع مقامات به سوریه و عراق سفر می‌کنند، باید به عنوان تروریست‌های بالقوه تصور شوند تا زمانی که بی‌گناهی آنان ثابت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بوریس جانسون، شهردار لندن در مقاله‌ای برای دیلی تلگراف هشدار داد، برای ماموران پلیس بسیار دشوار است که علیه افراط‌گرایان مظنون بدون شواهد موثق درباره فعالیت‌های "وحشتناک" آن‌ها اقامه دعوی کنند.

وی پیشنهاد کرد، باید تغییر کوچک و سریعی در قانون به وجود آید تا یک ظن قوی قابل ابطال جدید معرفی شود مبنی بر اینکه افرادی که بدون اطلاع مقامات به مناطق جنگی سفر می‌کنند، اهداف تروریستی دارند.

جانسون نیز به درخواست‌ها برای ابطال حق شهروندی افراط‌گرایان پیوست در حالی که تزرا می، وزیر کشور انگلیس در چند روز گذشته ضمن ابراز مخالف هشدار داد که این اقدام غیرقانونی است.

در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اگر داعش قدرت خود را در سوریه و عراق از دست دهد ممکن است صدها افراط‌گر به انگلیس بازگشته و تهدیدی برای امنیت ملی شوند، بوریس جانسون خواستار دستورات کنترلی برای جلوگیری از بازگشت مظنونین تروریسم به کشورهایشان شد.

این مداخله جانسون همزمان با آن صورت گرفت که پیتر وست مکات، سفیر انگلیس در آمریکا گفت: ماموران اطلاعاتی گمان می‌کنند که با استفاده از تکنولوژی شناسایی صدا توانسته‌اند "جان جهادی"، مسئول انگلیسی سر بریدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی را شناسایی کنند.

وی همچنین افشا کرد که 70 شبه‌نظامی پس از بازگشت از سوریه بازداشت شده‌اند و تعدادی از آن‌ها حامل دستوراتی برای "ماموریت‌های بسیار ویژه" در راستای انجام فجایع تروریستی در خاک انگلیس بوده‌اند.

شهردار لندن گفت: انگلیس برای پیش از آنکه خیلی دیر شود به برچیدن "خلافت اسلامی" کمک کند چرا که دست رو دست گذاشتن بدترین کار ممکن است.

وی افزود: اگر به داعش اجازه پیشروی دهیم، آن موقع ابتدا تسلیم یک تغییر بزرگ و خشونت‌آمیز در مرزبندی‌های بین‌المللی شده‌ایم. سپس اجازه به وجود آمدن یک حکومت جدید و وحشتناک را می‌دهیم؛ آن هم به کشوری که پرچم سیاه در آن به اهتزاز در می‌آید تا نشان دهد که آن‌ها با کشتن زنان، یهودیان، مسیحیان، همجنس‌گرایان، ایزدی‌ها و شیعیان، متعصب‌ترین و واپس گراترین درک از مذهبشان را دارند.

جانسون ادامه داد: این مکان بزرگترین محل آموزش برای تروریست‌ها و افراط گرایان خواهد بود. ما باید هم‌اکنون تلاش کنیم تا پیش از آنکه اوضاع بدتر شود، داعش و "خلافت اسلامی" آن را برچینیم.

قانونگذاران ارشد انگلیس گفتند، پیشنهادهای جانسون برای "ظن‌ قوی قابل ابطال" بیانگر تغییری بزرگ در قانون انگلیس است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اوایل سال جاری میلادی قوانین جدیدی را اعلام کرد که براساس آن‌ها تروریست‌هایی که مرتکب اقدامات تهاجمی در سوریه شده‌اند اگر به انگلیس بازگردند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N465130

وبگردی