آفتاب
تاکید معاون دبیرکل حزب الله لبنان

عمرداعش روبه پایان است/ نبرد با تروریست هابخشی ازجنگ با اسراییل

عمرداعش روبه پایان است/ نبرد با تروریست هابخشی ازجنگ با اسراییل

بعلبک - ایرنا - شیخ « نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه عمرگروه تروریستی تکفیری داعش رو به پایان است، گفت که نبرد با تروریست های تکفیری که مانع تشکیل امارت تکفیری درلبنان شد، بخشی از جنگ با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم که در مراسمی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) در بعلبک در شرق لبنان و به مناسبت چهلمین روز شهادت 4 رزمنده حزب الله که در نبرد با تکفیری ها در سوریه به شهادت رسیده اند، سخن می گفت، خاطرنشان کرد : داعش به اوج رسید و اکنون دوره سقوط آن شروع شده و این روند تا نابودی آن ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: تکفیری های تروریست دیگر نمی توانند به حضور خود در منطقه ادامه دهند زیرا غریبه و بیگانه هستند و ما به مبارزه با آنها ادامه می دهیم و تاکید می کنم بزودی پیروز خواهیم شد.

معاون دبیرکل حزب الله درعین حال گفت: تکفیری ها خطر و تهدیدی برای همه جهان ، منطقه و لبنان هستند، بنابراین همه جهان باید مسئولیت خود در متوقف کردن این تهدید را تحمل کند و این تنها مسئولیت حزب الله لبنان نیست.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اهمیت حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، افزود:ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در منطقه عرسال با گروه های تروریستی تکفیری مقابله و توطئه آنها برای انتقال از عرسال به مناطق دیگر لبنان با هدف تشکیل امارت تکفیری را ناکام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: تکفیری ها تلاش کردند که مقاومت را در منطقه ولبنان با بحران مذهبی مواجه کنند و نشان دهند بحران بین سنی و شیعه است اما برای همه اکنون روشن شده است که این رویارویی سیاسی است نه مذهبی.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آیا درگیری ها در مصر مذهبی است ؟، آیا درگیری قطر و ترکیه با مصر و عربستان مذهبی است؟، آیا قطع کردن سرها در موصل و وادارکردن سنی ها به مهاجرت مذهبی است؟، آیا اخراج مسیحی ها از کشورشان و ایزدی ها از مناطقشان مشکلی مذهبی است؟



** توصیه به گروه 14 مارس/ آمادگی حزب الله برای گفت وگو

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود اظهارداشت: به گروه 14 مارس نصیحت می کنیم که رویکرد سیاسی خود را ابراز کنند و به مردم لبنان بگویند که چه می خواهند و برای حل مشکلات کشور چه اقدامات مثبتی انجام می دهند.

وی افزود: آیا خواستار تمدید دوره کنونی مجلس نیستید و برای آن تلاش نمی کنید، آیا مجلس نمایندگان را به بهانه کارکنان بخش برق و اینکه دولت « نجیب میقاتی » مستعفی است، تعطیل نکردید، دیگر این ادعاها را که حزب الله مسئول خلاء سیاسی است و اجازه نمی دهد انتخاب برگزار شود، متوقف کنید.

معاون دبیرکل حزب الله به گروه 14 مارس همچنین توصیه کرد: به موفقیت های خود و نه موفقیت های داعش اعتماد و تکیه کنید.

شیخ نعیم قاسم با تاکید به اینکه « اکنون فرصتی فراروی همه ما قرار دارد و باید گفت وگو و تفاهم کنیم»، گفت: دست خود را دراز و اعلام می کنیم برای گفت وگوی جدی و بررسی پرونده ها به منظور رسیدن به توافق ها و التزامات برای حل آنها آماده هستیم، اما حاضر نیستیم که به سخنان تحریک آمیز خود ادامه دهید.

وی افزود: آیا هیچ راه حلی برای آینده قابل پیش بینی نیست و باید در انتظاری طولانی با پایانی نامعلوم بمانیم تا مشکلات سوریه ،عراق و فلسطین حل شود و سیاست های آمریکا و عربستان در منطقه تغییر کند؟

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: وجه مثبت این است که همه ما خواستار امنیت و ثبات در لبنان هستیم و تنها تکفیری ها با آن مخالف هستند و وجه منفی هم این است که موسسات قانونی نظم ندارند و برخی تعطیل هستند.



** حضور حزب الله در سوریه مانع تشکیل امارت تکفیری در لبنان شد

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از برکات مواضع ، حضور و رفتار ما در میدان این است که نمونه ای از اسلام و مسلمین را ارائه کرده ایم که اسلام ساختگی مدعیان دروغین آن را افشا کرده است.

وی تاکید کرد: ما پرچم « لا اکراه فی الدین» را برافراشته و برای آزادی ، کرامت ، عزت و حاکمیت لبنان تلاش می کنیم ، به هیچ طرفی حمله نکرده و خواستار زندگی عزتمندانه مردم لبنان هستیم و اکنون دنیا می تواند بین اسلام و ایمان ما با اسلام و ایمان منحرفان و تکفیری هایی که سرها را قطع و اطفال و زنان را می کشند و مرتکب گناه به نام دین می شوند، تمایز و تفاوت قائل شود.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: وارد سوریه شدیم هنگامی که احساس کردیم لبنان با خطری قریب الوقوع مواجه است و دریافتیم که با سکوت و عدم مداخله ما لبنان به میدانی برای تاخت و تاز تکفیری ها و حامیان آنها تبدیل خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه« ورود حزب الله به سوریه ، آبرویی است برای لبنان که در تاریخ ثبت می شود و همه جهان این را می داند»، افزود: در حالیکه خطرها و بلاها در لبنان و منطقه رو به فزونی بود مجاهدان دفاع مقدس زیربناهای تکفیری ها را درهم شکستند و دیگر آنها قدرت کافی برای حمله از سوریه به لبنان را ندارند.

وی تاکید کرد: پیروزی بزرگ نابودی تکفیری ها در منطقه القلمون ویبرود سوریه بود که مانع رسیدن خودروهای بمب گذاری شده به لبنان شد.

معاون حزب الله ، جلوگیری از تاثیر بحران سوریه بر لبنان بخشی از رویارویی با اسراییل است،گفت: با یک طرح آمریکایی، اسراییلی و تکفیری با چهره های مختلف مواجه هستیم بنابراین همزمان با نبرد با تکفیری ها با اسراییل هم البته در یک جبهه دیگر در حال جنگ هستیم.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد:حزب الله باید در همه جبهه ها در آمادگی کامل بسر ببرد زیرا با یک طرح آمریکایی – اسراییلی و تکفیری مواجه هستیم.



** غزه پیروز شده است

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که غزه برغم برقرارنشدن آتش بس پیروز شده زیرا در مقابل شروط صهیونیست ها تسلیم نشد.

وی اظهارداشت: صهیونیست ها کودکان و زنان را به شهادت می رسانند و خانه ها را ویران می کنند اما قادر نیستند با نیروهای مقاومت بجنگند و داخل غزه شوند و شکست خورده بزرگ این جنگ هستند.

شیخ نعیم قاسم گفت: برخی کشورهای جهان می خواهند ملت و مقاومت فلسطین بهایی سنگین بپردازند تا اسراییل بتواند با عبور از دریای خون به کمترین دستاوردهایی برسد اما ملت و مقاومت فلسطین برغم همه این رنج ها اجازه نخواهند داد.

خاورم ** 383** 1324
کد N464998

وبگردی