آفتاب
رئیس مرکز گفت‌و‌گوی ادیان:

امروز جهان مملو از چالش‌های ترسناک و امیدوار کننده است

امروز جهان مملو از چالش‌های ترسناک و امیدوار کننده است

رئیس مرکز گفت‌و‌گوی ادیان و تمد‌ن‌ها با تأکید بر این‌که «امروز جهان مملو از چالش‌های نگران کننده و امیدوار کننده است» این چالش‌ها را برشمرد.

رئیس مرکز گفت‌و‌گوی ادیان و تمد‌ن‌ها با تأکید بر این‌که «امروز جهان مملو از چالش‌های نگران کننده و امیدوار کننده است» این چالش‌ها را برشمرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی محمد حلمی در مراسم افتتاحیه نهمین دور گفت‌و‌گوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتدوکس روسیه با تأکید بر این‌که «امروز جهان مملو از چالش‌هایی است که هم ترسناک و موجب نگرانی و هم بشارت دهنده و موجب امیدواری است» خاطرنشان کرد: جنگ، خشونت، زیاده‌خواهی و رفتارهای غیر انسانی، رویارویی اختلافاتی به نام دین و مذهب، فقر و بحران‌های اقتصادی و تخریب محیط زیست و بی توجهی به عدالت، اخلاق و کرامت و حقوق انسان‌ها موجب نگرانی شدید است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بیداری ملت‌ها، استقبال نخبگان و فرهیختگان از صلح و توقف جنگ و بی عدالتی،‌ حرکت ملت‌ها به سوی عدالت خواهی و مقابله با ظلم و تبعیض و آتش افروزی امیدوار کننده موجب دلگرمی و امید به آینده است.

رئیس مرکز گفت‌و‌گوی ادیان با اشاره به برگزاری هشت دور گفت‌و‌گو با کلیسای ارتدکس روسیه گفت: هشت دور گفت‌وگوی قبلی ما ناظر بر همکاری‌های صمیمی و دستاوردهای ارزشمندی بوده است. امیدواریم در این دور از گفت‌و‌گوها نیز راهکارها و ابتکارات جدید برای تأثیرگذاری بیشتر رهبران مسلمان و مسیحیت ارتدکس روس به ملت‌ها و دولت‌های منطقه و جهان داشته باشد و موجب تحقق صلح،‌ آرامش و عدالت و همچنین هم زیستی پیروان ادیان الهی به ویژه اسلام و مسیحیت شود.

به گزارش ایسنا همچنین اسقف فئوفلاکت جانشین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه و رئیس هیأت روسی در این دور از گفت‌و‌گوها با تأکید بر لزوم تلاش در جهت مقابله با افراط گری در دنیا خاطرنشان کرد: امروز ما در این دوره از گفت‌و‌گوها تلاش می‌کنیم که در رابطه افراط گرایی در اذهان مردم به این موضوع رخنه کنیم.

وی با اشاره به افراطی گری‌های موجود در دنیا گفت: امروز بسیاری از مردم دچار فاجعه‌ای بشری شده‌اند، متاسفانه مشاهده می‌کنیم که اغلب قربانیان اعمال تروریستی که در دنیا انجام می‌گیرد مسلمانان و مسیحیان هستند.

اسقف فلاکت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تأثیر گفت‌و‌گو میان ادیان مختلف تصریح کرد: امروز گفت‌و‌گوی میان ادیان شرطی ضروری برای تقویت صلح و هم زیستی مسالمت آمیز میان آنها است.

جانشین اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در پایان با تأکید بر این‌که «موضوع گفت‌وگو باید تدوین اصول قابل قبول و مشترک باشد» اظهار کرد: باید تجربیات دینی یکدیگر را بشناسیم و تنها باید به درک مشترک از یکدیگر دست یابیم و تجربیات دینی این کمک را به ما می‌دهند.

انتهای پیام

کد N464978

وبگردی