آفتاب
در نشست کمیسیون حقوق بشر اسلامی مطرح شد

ضرورت ورود نهادهای بین‌المللی برای مقابله با اقدامات داعش

ضرورت ورود نهادهای بین‌المللی برای مقابله با اقدامات داعش

نشست کمیسیون حقوق بشر اسلامی پیرامون موضوع راهکارهای مقابله با اقدامات داعش

برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام بهمن اکبری استاد دانشگاه و پژوهشگر حقوق بشر در اسلام در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی داعش، گفت: اقدامات این گروه به هیچ وجه با اسلام سازگاری ندارد و خدشه جدی به اسلام وارد می‌کند و لذا سهم اینها از لحاظ تخریب بسیار فراتر از ضرب و شتم، کشتار یا تجاوز افراد است.

وی اظهار کرد: خطر این گروه‌ها صرفا متوجه شیعیان و دنیای اسلام نیست بلکه متوجه همه جهانیان است.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر حقوق بشر در اسلام با اشاره به موضوع خرید و فروش برده توسط داعشی‌ها، گفت: بسیاری از زنان به دلیل اقدامات این گروه خودکشی کردند و اینها چیزهایی است که نمی‌شود به آسانی از آنها گذشت و جالب اینجاست که این گروه آنقدر افراط‌گر هستند که سیگار را ممنوع کردند، ولی رفتارهای دیگری دارند که بسیار غیرعادی است.

اکبری اظهار کرد: بیشتر دولت‌های جهان اسلام یا قدرت مبارزه با این گروه را ندارند یا اینکه خود را درگیر موضوع نمی‌کنند، اما نهادهای بین‌الملی باید نسبت به اقدامات این گروه واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به ضرورت فراخواندن نخبگان برای امضای بیانیه‌ای علیه داعش، گفت: داعش در نوع خود اولین نبوده و آخرین هم نیست؛ لذا جا دارد که یک نگاه آینده‌پژوهانه نسبت به سرنوشت این گروه وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست علیرضا دیهیم استاد حقوق بین‌الملل با بیان اینکه اقدامات داعش مصداق نسل‌کشی است، گفت: وقتی که یک مفتی فتوای سریع می‌دهد که شیعیان باید نابود شوند این امر بدعت و ذلالت است و هرگونه ذلالت باید نابود شود.

وی افزود: در اینکه اقدامات این گروه از مصادیق جنایت علیه بشریت است تردیدی نیست منتهی بحث فراتر از این موضوع است.

این استاد حقوق بین‌الملل در پایان ورود نهادهای بین‌المللی و تعقیب داعشیان را ضروری دانست و بر اندیشیدن نسبت به پیدا کردن راهکارهای حقوقی مقابله با اقدامات این گروه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N464968

وبگردی