آفتاب

سفر تجاری معاون نخست‌وزیر انگلیس به هند

سفر تجاری معاون نخست‌وزیر انگلیس به هند

معاون نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) سفر تجاری خود به هند را آغاز کرد و قرار است با نخست وزیر این کشور با هدف تقویت روابط اقتصادی دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر سه روزه از سوی یک هیات 40 نفره تازه‌ترین سفر از سفرهای مشابه دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس محسوب می‌شود که با هدف حمایت و افزایش روابط نزدیک با هند صورت گرفته است.

دفتر نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، این سفر حداکثر استفاده را از فرصت‌های ارائه شده از سوی دولت جدید هند می‌برد که بر رشد اقتصادی متمرکز است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در مه سال جاری میلادی با ارائه برنامه اصلاحات اقتصادی توانست به پیروزی بزرگی دست یابد.

تجار، کارشناسان هوا فضا و کارشناسان آموزشی قرار است توافقنامه‌هایی را امضا کرده و در جریان این سفر فرصت‌های همکاری با همتاهای هندی خود را شناسایی کنند.

کلگ امروز با مودی و آرون جیتلی، وزیر دارایی هند دیدار می‌کند و اد دیوی، وزیر انرژی و تغییرات آب و هوای انگلیس به دنبال فرصت‌ها برای کمپانی‌ها و راه‌هایی برای همکاری در زمینه انرژی می‌گردد.

کلگ در بیانیه‌ای گفت: مودی صریحا اعلام کرده که اولویتش به گردش در آوردن چرخه اقتصادی هند، ایجاد مشاغل بیشتر، تقویت تجاری و دستیابی به ثروت بیشتر است.

وی افزود: به علاوه ارتباطات فرهنگی تاریخی میان این دو کشور وجود دارد. روابط غنی ما در بافت جامعه، تجارت، فرهنگ و ورزش انگلیس دیده می‌شود و من به دنبال تقویت و تعمیق روابط میان مردمانمان هستم.

انتهای پیام

کد N464898

وبگردی