آفتاب
سخنگوی جبهه پایداری:

دولت باید پیام رأی عدم اعتماد به وزیر علوم را درک می‌کرد

دولت باید پیام رأی عدم اعتماد به وزیر علوم را درک می‌کرد

سخنگوی جبهه پایداری معتقد است که انتصاب دوباره افرادی که یک بار محک خورده‌اند و از مجلس رأی نگرفته‌اند کار خوشایندی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سقای بی‌ریا در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش جبهه پایداری نسبت به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، اظهار کرد: این حق رئیس جمهور است که سرپرست تعیین کند و از نظر قانونی مشکلی ندارد، ولی می‌توان این تذکر را داد که از افرادی که یک بار محک خورده‌اند و از مجلس رأی اعتماد نگرفته‌اند بهتر است استفاده نشود و این کار خوشایندی نیست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بارها اعلام کرده که از انتقاد استقبال می‌کنیم یا استیضاح مشکلی ندارد، اما این‌که روندی که مجلس به آن اشکال وارد کرده دوباره ادامه داده شود چه معنایی دارد؟ این یعنی به نظر مجلس احترام نمی‌گذارید و مقاومت در برابر مجلس است. دولت باید پیام رأی عدم اعتماد به وزیر علوم را درک می‌کرد و در انتخاب خود اصلاح صورت می‌داد.

وی درباره استیضاح وزیر علوم و نقش اعضای جبهه پایداری در این استیضاح گفت: کلیت استیضاح به مجلس بازمی‌گردد و شما از سازوکارها مطلع هستید، شاید شروع‌کننده استیضاح افراد خاصی باشند، اما اکثریت رأی به عدم اعتماد به وزیر دادند و این مسأله منحصر به جبهه پایداری نبود. عزیزان دیگر اصولگرا هم معترض بودند و از ترکیب رأی‌دهندگان می‌توانید این مسأله را ببینید.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: درباره وزیر علوم چندین ماه کار کارشناسی صورت گرفت و حتی با پا درمیانی رئیس مجلس فرصت یک‌ماهه‌ای هم به او داده شد تا دغدغه‌های نمایندگان را پوشش دهد، اما این اتفاق نیفتاد و فضا به سمت استیضاح پیش رئیس جمهور فت. برای معرفی نفر بعد هم باید فردی انتخاب شود که ویژگی‌های منفی وزیر قبلی را نداشته باشد.

سقای بی‌ریا در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری طرحی برای استیضاح سایر وزرا دارد یا خیر، تصریح کرد: این‌طور نیست که عده‌ای تصمیم بگیرند که مثلا" فلان وزیر را بیاندازند. اگر وزیری وظایف خود را درست انجام بدهد نمایندگان هم به او اعتماد می‌کنند. اما باید عملکرد وزرا مورد بررسی قرار گیرد و هر کس وظایفش را به خوبی انجام نمی‌دهد استیضاح شود یا نمایندگان از او سوال بپرسند.

ادامه دارد...

کد N464801

وبگردی