آفتاب
امضای دو تفاهمنامه در سازمان انرژی اتمی

صالحی خبر داد: تحویل اولین سانتریفیوژ توربولار به انستیتو پاستور

صالحی خبر داد: تحویل اولین سانتریفیوژ توربولار به انستیتو پاستور

هم زمان با هفته دولت و با حضور علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دو تفاهمنامه در زمینه تربیت نیروی انسانی و انتقال تجارب صنعتی و نیز تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای استفاده از تجارب سازمان در زمینه سلامت، کشاورزی و صنعت و به ویژه تاسیسات مورد نیاز بخش سلامت در ارتباط با مسائل پرتویی امضا شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظهر امروز (دوشنبه) تفاهمنامه همکاری در زمینه تربیت نیروی انسانی با حضور دکتر کرمانشاهی رییس سازمان مدیریت صنعتی و نیز تفاهمنامه تامین تجهیزات مورد نیاز بخش سلامت با حضور دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضا شد.

علی‌اکبر صالحی در سخنانی پس از امضای این دو تفاهمنامه اظهار کرد: در راستای تفاهمنامه مشترکی که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چند ماه پیش داشتیم و در جهت تولید واکسن‌های دامی و نیز در آینده واکسن‌های انسانی، سانتریفیوژ توربولار با شانزده هزار دور که در آینده به هشتاد هزار دور می‌رسد را ساخته و اولین سانتریفیوژ را تحویل مجتمع انستیتو پاستور قرار دادیم و قرارداد چند سانتریفیوژ دیگر با 40 هزار دور آماده شده است.



همچنین دو شرکت دانش‌بنیان در این زمینه در حال تاسیس داریم و سعی داریم با حمایت دولت کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و تاسیس این دو شرکت در سال جاری به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد و اگر این شرکت‌ها کارآیی لازم را داشته باشند در زمینه فعالیت‌های دیگر نیز شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس خواهیم کرد.



صالحی در ادامه در ارتباط با ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای، گفت: امیدواریم امسال شاهد امضای توافق ساخت قرارداد نیروگاه جدید در سایت بوشهر توسط روس‌ها باشیم. مذاکرات مربوط به این قرارداد در مراحل پایانی خود قرار دارد و نیروگاه‌های جدید همراه با دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن خواهند بود.



وی گفت: اگر قرارداد نیروگاه‌های جدید امسال امضا و ساخت آن آغاز شود هشت سال دیگر نیروگاه‌ها می‌توانند وارد مدار شوند.



صالحی همچنین از مذاکرات کشورهای دیگر برای ساخت نیروگاه‌های جدید در ایران خبر داد و گفت: با برخی کشورها در مرحله مقدماتی مذاکرات هستیم و با برخی دیگر در سطح قابل توجهی مذاکرات‌مان پیشرفت داشته است.



وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید به ویژه در سه سال باقیمانده شاهد تحول چشمگیر در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای باشیم.



انتهای پیام




کد N464743

وبگردی