آفتاب
وزیر دادگستری در پاسخ به ایلنا:

دولت در ارتباط با محرومان از تحصیل خود را ملزم به رعایت قانون می داند

دولت در ارتباط با محرومان از تحصیل خود را ملزم به رعایت قانون می داند

دولت خود را ملزم به رعایت قانون می‌داند و سعی کرده مواردی را که حقوقی از افراد تضییع شده جبران کند و پای آن هم ایستاده است/ به همان دلیل که ما به رای استیضاح احترام می‌گذاریم به همان دلیل نیز دولت اگر خواست عده‌ای را برای همکاری به خود جذب کند دیگران نمی‌توانند بگویند چرا؟

وزیر دادگستری تاکید کرد که دولت در ارتباط با افرادی که از برخی حقوق‌ نظیر تحصیل و انتصاب در مناصب محروم شده‌اند خود را ملزم به رعایت قانون می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام پورمحمدی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه رئیس جمهور اخیرا عنوان کرده که به دنبال اجرای قانون اساسی است آیا دولت یا وزارت دادگستری در ارتباط با افرادی که فتنه‌گر خوانده شده و از تحصیل و برخی منافع محروم شده‌اند اقدامی خواهد کرد؟ به طور مثال از جمله دلایل جلسه استیضاح وزیر علوم استیضاح‌کنندگان به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و انتصاب برخی افراد در این وزارتخانه اعتراض داشته‌اند حال آنکه طبق قانون اساسی تحصیل از حقوق افراد بوده و هیچ فردی را نمی‌توان از برخی حقوق محروم کرد مگر در صورت حکم قانون، گفت: در جامعه هر نوع محرومیت از حقوق یا امتیازی باید با حکم قانون باشد چرا که همه مردم در برابر قانون از حقوق یکسان برخوردار هستند و باید مشمول همه شود.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه دولت خود را ملزم به این اصول می‌داند و نسبت به کسانی که از تحصیل محروم شده‌اند، قانون را رعایت کرده مگر اینکه حکمی از سوی مراجع قضایی صادر شده باشد، ادامه داد: دولت خود را ملزم به رعایت قانون می‌داند و سعی کرده مواردی را که حقوقی از افراد تضییع شده جبران کند و پای آن هم ایستاده است.

وی ادامه داد: در کشور ما مردم سالاری دینی حاکم است و قواعد آن باید مورد تایید مراجع رسمی باشد. مردم‌سالاری بدین معنی است که یک سلیقه سیاسی اجتماعی در کشور بتواند به دلیل اقبال عمومی به این سلیقه نظر خود را حاکم کند.

پورمحمدی به استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: به همان دلیل که ما به رای استیضاح احترام می‌گذاریم به همان دلیل نیز دولت اگر خواست عده‌ای را برای همکاری به خود جذب کند دیگران نمی‌توانند بگویند چرا؟زیرا این موضوع نیز سلیقه‌ای است و دولت حق دارد از این حقوق استفاده کند؛ چرا که این موضوع قاعده مردم‌سالاری است و ما همه را به پایبندی بر این قواعد دعوت می‌کنیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: شاید مجلس بگوید که از پور محمدی خوشم نمی‌آید و به او رای نمی‌دهم از این رو مردم اگر این دیدگاه را نمی پسندند می توانند دردوره بعدی به آن تفکر رای ندهند.

کد N464680

وبگردی