آفتاب

افغانستان اتهامات پاکستان را بی اساس خواند

افغانستان اتهامات پاکستان را بی اساس خواند

وزارت خارجه افغانستان اتهامات پاکستان را در زمینه انفجار و حملات انتحاری در اجتماعات مردمی را کاملا بی اساس و بی پایه خواند.‬‬‬‬‬‬

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک نشست خبری گفت: در حملات اخیر نیروهای امنیتی بیش از ۳۰ تن از اعضای طالبان کشته و بیش از ۴۰ فرد دیگر زخمی شده اند.

صدیقی تاکید کرد که حملات اخیر از سوی ۱۶۰ گروه تروریستی وابسته به وزارت اطلاعات پاکستان سازماندهی شده است و اکثر این گروهها در آن سوی خط دیورند موقعیت داشته و جنگ نیابتی در افغانستان به راه انداخته اند.

رسانه های افغان همچنین گزارش دادند که وزارت خارجه افغانستان اتهامات اخیر وزیر کشور پاکستان علیه دستگاه امنیتی مبنی بر انفجار و حملات انتحاری در اجتماعات مردمی ناشی از تظاهرات اخیر این کشور را کاملا بی اساس و بی پایه خواند.‬‬‬‬‬‬

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که اینگونه اظهارات از سوی مقامات پاکستان صرفاً با هدف انحراف افکار عمومی مردم پاکستان و ایجاد هراس در میان تظاهرکنندگان انجام می شود.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که افغانستان مشکلات اخیر در پاکستان را یک مسئله داخلی می داند و هرگز از هیچگونه فعالیت تروریستی حمایت نکرده و به هیچ عنوان طرفدار جنگ نیابتی نیست.

کد N464656

وبگردی