آفتاب
نیویورک تایمز گزارش داد:

راهکار لندن برای مقابله با افراط گرایی/ورود "العریفی" به انگلیس ممنوع شد

راهکار لندن برای مقابله با افراط گرایی/ورود "العریفی" به انگلیس ممنوع شد

نگرانی مقامات انگلیس که در سال های اخیر با افزایش افراط گرایی مواجه بوده به موجب حادثه هفته گذشته به شدت افزایش یافته از همین رو در تلاش است تا با استفاده از ائمه جماعت میانه رو از رشد تفکرات افراطی در میان جوانان بریتانیایی و پیوستن آنها به گروه های تروریستی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس که تا هفته گذشته نسبت به اقدامات افراط گرایان در کشورشان و پیوستن آنها به گروه های تروریستی در خاورمیانه بویژه سوریه و عراق بی تفاوت بودند پس از حادثه هفته گذشته و بریده شدن سر خبرنگار آمریکایی بدست یک افراطی انگلیسی، به شدت نگران گسترش تفکرات افراطی در کشورشان هستند.

در همین رابطه نیویورک تایمز گزارش می دهد: انگلیس که گفته می شود تعداد قابل توجهی از افراطیون این کشور به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند در تلاش است تا از ائمه مساجدی که میانه رو هستند و از دامن زدن به اختلافات فرقه ای پرهیز می کنند استفاده نمایند تا تحرکات گروه های افراطی را در بریتانیا محدود کنند.

دولت انگلیس در این راه علاوه بر استفاده از ائمه جماعت میانه رو از فعالیت شخصیت های افراطی در این کشور نیز جلوگیری کرده و حتی اجازه ورود چهره های شناخته شده جریان های افراطی به بریتانیا نیز جلوگیری می کند.

محمد العریفی

در همین رابطه چندی پیش از ورود "محمد العریفی" به انگلیس جلوگیری شد و در توضیخ دلیل ممانعت از ورود او به بریتانیا اعلام شد که وی تهدیدی علیه کشور و ملت انگلیس محسوب می شود. البته وی در سال های گذشته سفرهایی به انگلیس داشته است.

العریفی که از چهره های شناخته شده وهابیون عربستانی است همان فردی است که فتوای جهاد نکاح را برای تروریست های حاضر در سوریه صادر کرده است.

کد N464638

وبگردی