آفتاب
مخالفان دولت نواز شریف مدعی شدند:

رئیس سابق دیوان عالی پاکستان مسوول تقلب در انتخابات 2013 است

رئیس سابق دیوان عالی پاکستان مسوول تقلب در انتخابات 2013 است

اسلام آباد - ایرنا - یک مقام سابق کمیسیون برگزاری انتخابات پاکستان ادعا کرد که قاضی ˈافتخار محمد چودریˈ رییس سابق دیوان عالی (قوه قضاییه) این کشور به طور مستقیم مسوول تقلب در انتخابات پارلمانی سال 2013 پاکستان است .

این روز ها که مخالفان دولت پاکستان در اعتراض به تقلبی بودن انتخابات پارلمانی این کشور ، دست به تجمع های گسترده علیه دولت در پایتخت زده اند، افضل خان یکی از مقامات کمیسیون برگزاری این انتخابات ، دوباره موضوع وجود تقلب در انتخابات سال گذشته را مطرح کرده است.

ˈافضل خانˈ تقریبا اولین کسی است که بعد از «عمران خان» رهبر حزب مخالف تحریک انصاف، از تقلب درانتخابات سال گذشته پاکستان سخن گفته است .

وی در گفت وگو با رسانه های پاکستان ، با اشاره به وجود تقلب در انتخابات پارلمانی 2013، قضات ارشد دیوان عالی پاکستان را در این اقدام و اختلال در نحوه برگزاری انتخابات مقصر دانست.

وی ادعای ˈعمران خانˈ رییس حزب تحریک انصاف پاکستان و از مخالفان اصلی دولت نواز شریف درخصوص تقلب در انتخابات را تایید کرد و مدعی شد: ˈفخرالدین ابراهیمˈ رییس سابق کمیسیون انتخابات از فعالیت های انجام شده در زمینه تقلب در انتخابات چشم پوشی کرد و مسوولان ستاد های انتخاباتی نیز رشوه های هنگفتی برای این اقدام دریافت کردند.

وی مدعی شد: در انتخابات 2013 آرمان و انتخاب مردم پاکستان ربوده شده و دلیل اصلی فساد و فعالیت های غیرقانونی در این زمینه از سوی قاضی ˈکیانیˈ صورت گرفته است.

افضل خان همچنین اظهارات ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان را مبنی بر ثابت نشدن جعلی بودن آرای ریخته شده به صندوق ها را بی اساس دانست.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف مدعی تقلب گسترده در انتخابات سال 2013 پاکستان است و ادعا می کند که نواز شریف با استفاده از تقلب توانسته کرسی نخست وزیری را تصاحب کند.

نواز شریف این ادعا را رد می کند و چند روز پیش برای اینکه ثابت کند تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است، پیشنهاد کرد یک کمیسیون قضایی برای بررسی ادعای عمران خان مبنی بر تقلب در انتخابات تشکیل شود و تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهد.

اما عمران خان این پیشنهاد را نپذیرفت و با زیر سوال بردن دستگاه قضایی پاکستان، مدعی شد سیستم قضایی نمی تواند در سایه حکومت نواز شریف، وظیفه اش را به درستی و عادلانه انجام دهد.

آساق*4*274*1723*1579*
کد N464562

وبگردی