آفتاب

باهنر: برخی دنبال عصبانی کردن دولتمردان هستند

باهنر: برخی دنبال عصبانی کردن دولتمردان هستند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان مجلس و منتقدین دولت را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: دولت درگیر مسایل مختلفی همچون سیاست خارجی و هسته ای است که باید مورد حمایت قرار گیرد البته باید مسوولان اجرایی نیز سعه صدر بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، «محمدرضا باهنر» دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران درباره انتقادها به دولت افزود: دولت امروز با مشکلات متعددی مواجه بوده و وارث برخی مشکلات است که باید موضوعاتی نظیر اشتغال ، تولید و تورم را حل کند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در حال حاضر درگیر مسایلی نظیر سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای است که باید به برخی مجلسی ها و منتقدین توصیه کرد که نسبت به دولت خویشتندار باشند.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای می خواهند با صحبت و رفتارهایی، دولتمردان را عصبانی کنند و دولتمردان باید تلاش کنند تحت تاثیر رفتارهای تند قرار نگیرند.


باهنر رفتارهای دکتر روحانی را عقلایی توصیف کرد و گفت: منهای یک مورد، رفتارهای ایشان بسیار مناسب بوده است و آرزوی موفقیت با سعه صدر برای دولت داریم.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا فراکسیونی به نام اعتدال از سوی برخی نمایندگان شکل خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: معتقدیم در مجلس نهم فراکسیون سیاسی جدیدی شکل نمی گیرد و در حال حاضر نیز اصولگرایان مجلس دو فراکسیون با نام های اصولگرایان و رهروان ولایت را دارند.


باهنر خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد زمزمه تشکیل فراکسیون را مطرح کرده باشند اما فکر نمی کنم فراکسیون جدیدی با نام اعتدال شکل بگیرد البته از طرفی نمایندگان حق تشکیل فراکسیون را دارند و ما هم نظارت می کنیم.


رییس جبهه خط پیروان امام و رهبری درباره همگرایی اصولگرایان و وحدت احزاب اصولگرا در انتخابات آینده گفت: باید در کشور برای پیشبرد اهداف بلند چند حزب شناسنامه دار و پاسخگو وجود داشته باشد و تا زمانی که احزاب رسمی و قدرتمند هستند، مشکلات وجود دارد.


باهنر با بیان این که باید احزاب سیاسی در انتخابات از رفتارهای محفلی پرهیز کنند، گفت: باید تلاش کنیم نیروهای دارای یک طرز فکر، به هم نزدیک شوند و گلایه ها را کنار بگذارند تا به وحدت برسند.


وی اضافه کرد: تلاش می کنیم که با اصولگرایان به وحدت برسیم اما مطمئن هستم به آن نقطه صد درصدی نمی رسیم ولی تلاش لازم را خواهیم کرد؛ مسیر پرکار است ولی ممکن خواهد بود.


**انتخابات آتی دو یا سه محوری خواهد بود


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: انتخابات آینده مجلس یا به صورت دو محوری اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود یا به طور سه محوری یعنی اصولگرایان ، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان.


باهنر گفت: اصلاح طلبان هم سعی کنند در چارچوب قانون به وحدت رسیده و تلاش لازم را انجام دهند. دوستان اصولگرای ما هم با یکدیگر وحدت کنند و کارها را جلو ببرند.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: برای انتخابات آینده کارهای درون تشکیلاتی را آغاز کرده ایم اما برای کارهای انتخاباتی دو سال باقی مانده است و هنوز زمان لازم برای رسانه ای کردن و یا ورود موضوع به سمت جامعه امکان پذیر نیست.


باهنر درباره تشکیل تشکیلات جدید اصلاح طلبان با عنوان «ندا» (نسل دومی های اصلاح طلبان) نیز گفت: تا زمانی که چند حزب شناسنامه دار و پاسخگو وجود نداشته باشند تحولاتی این چنینی نیز پدید می آید و نیازمند حزب شناسنامه دار و پاسخگوی فراگیر هستیم.


وی اضافه کرد: داستان اصلاح طلبان و اصولگرایان هم به این همین موضوع برمی گردد که نیازمند وجود احزاب شناسنامه دار هستند و باید به این مهم توجه کنیم.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع استیضاح نیز گفت: استیضاح حق نمایندگان است و وزرای دولت نباید گره در ابرو اندازند که چرا چنین شده است.


وی ادامه داد: در هیچ دوره ای از مجلس هیچ وزیر وجود نداشته که 10 مخالف جدی نداشته باشد و طبق قانون هر 10 مخالف نیز می توانند استیضاح را امضا کنند که این در چارچوب قانون است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما به دولت و همکاران خود توصیه می کنیم که خویشتندار باشند بالاخره وزرا در میدان اجرا هستند. برخی جاها شاید توجهاتشان کم باشد که اینها زمینه های اختلاف میان وزرا و نمایندگان مجلس است که البته تبدیل به استیضاح شود، درست هم نیست.


باهنر خاطرنشان کرد: در یک استیضاح وقت همه گرفته می شود و باید وزرا و نمایندگان خویستندار باشند. البته دولت باید کار خود را انجام دهد و نمایندگان نیز به وظایف عمل کنند.


وی به سایر کشورهای دموکراتیک و نوع استیضاح در آنها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها برای ترمیم کابینه، وزرا استیضاح می شوند اما اینقدر مثل کشور ما موضوع مهم جلوه داده نمی شود چرا که کار طبیعی است و نوعی دموکراسی محسوب می شود.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره وزیر علوم گفت: وزیر علوم که خدا به وی سلامتی دهد در همین استیضاح توضیحاتی را داد البته ما از 6 ماه قبل بعنوان هیات رئیسه مذاکراتی را انجام دادیم و جلساتی را برقرار کردیم؛ درباره برخی مطالبات نمایندگان به جمع بندی رسیدیم اما وزیر نخواست یا نتوانست که آن توافقات را به اجرا درآورد و استیضاح اعلام وصول شد.


باهنر ادامه داد: حتی بعد از اعلام وصول استیضاح نیز تلاش های زیادی را برای منتفی کردن آن انجام دادیم اما این مهم صورت نگرفت.


وی برخورد دکتر روحانی پس از استیضاح وزیر علوم منطقی دانست و گفت: امیدواریم رییس جمهوری قبل از پایان وقت قانونی سه ماهه وزیر را معرفی کند و کسی معرفی شود که احتمالا رأی اعتماد بیاورد.


خبر در حال تکمیل است.
کد N464482

وبگردی