آفتاب

سوریه امروز پاسخ آمریکا را درباره می‌دهد

سوریه امروز پاسخ آمریکا را درباره می‌دهد

در پی اعلام آمادگی آمریکا برای حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه، منابع دیپلمات اعلام کردند که وزیر خارجه سوریه امروز در سخنانی موضع دمشق را در قبال ائتلاف جهانی برای حمله به داعش اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع دیپلمات اعلام کرد که ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری موضع دمشق را در خصوص ائتلاف جهانی برای حمله به داعش اعلام می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که سخنان وزیر خارجه سوریه پس از آن مطرح خواهد شد که آمریکا آمادگی خود را برای حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه اعلام کرده و عملا جنگ با این گروه تروریستی در عراق را آغاز کرده است.

منابع اعلام کردند که موضع امروز دمشق همسو با تحرکات روسی است که هدف از آن تدوین یک راهکار بین المللی برای اجرایی کردن قطعنامه 2170 شورای امنیت یا صدور قطعنامه‌ای جدید با هدف عملیات نظامی مشترک علیه داعش و نه عملیات یکجانبه است.

روزنامه الاخبار اعلام کرد که ولید المعلم، راه را در مقابل همکاری دمشق با واشنگتن جهت مبارزه با دشمن مشترک باز خواهد کرد.

پیشتر ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرده بود که همکاری میان آمریکا و سوریه برای هدف قرار دادن گروه تروریستی وجود ندارد.

این اظهارات وی در پی انتشار اخباری مبنی بر همکاری اطلاعاتی آمریکا با سوریه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های گروه‌های تروریستی مطرح شد.

انتهای پیام

کد N464430

وبگردی