آفتاب
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

برخی می‌خواهند دولتمردان را عصبانی کنند

برخی می‌خواهند دولتمردان را عصبانی کنند

مجلس و منتقدین دولت قدری خویشتنداری داشته باشند/برخی می‌خواهند از روی عمد حرف‌هایی بزنند تا دولتمردان را عصبانی کنند/رفتار رئیس جمهور عقلایی است/برخی علم وحدت اصلاح طلبان واصولگرایان را برمی دارند که شاید هم دلسوز باشند اما این خود عامل تفرقه خواهد شد/انسجام بین فعالان سیاسی اصولا لرزان است/ورود زود هنگام به بحث انتخابات ظلم است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با نزدیک شدن به انتخابات بایدتلاش وسیعی صورت گیردتا نیروهای متعلق به یک طرز فکر ونزدیک به یکدیگر گلایه‌ها و اختلافات را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا باهنر در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه جبهه پیروان برای رسیدن به اجماع چیست؟ گفت: در کشور ما رسیدن به اجماع یک معضل برای کشور و نظام مردم سالار دینی به حساب می‌آید و مسئولان طبق قانون اساسی و از طریق انتخابات وارد عرصه سیاسی می‌شوند.درحالی که ما نیازمند چند حزب قدرتمند هستیم و تا زمانی که احزاب رسمی و قدرتمند در کشور به وجود نیایند مشکل نرسیدن به اجماع وجود خواهد داشت.

وی بابیان اینکه انسجام بین فعالان سیاسی اصولا لرزان است، گفت: علاوه بر این برخی رفتارهای سیاسی در کشور منجر به رفتارهای محفلی و جناحی می‌شود در این مواقع معمولا میزان فرصت طلبی‌ها بالاست یعنی جناح‌ها ی مختلف سیاسی پاسخگوی رفتار خود نیستند و تلاش می‌کنند از هر فرصتی میوه بچینند.

باهنر خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات بایدتلاش وسیعی صورت گیردتا نیروهای متعلق به یک طرز فکر ونزدیک به یکدیگر گلایه‌ها و اختلافات را کنار بگذارند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه ما برای رسیدن اصولگرایان به وحدت تلاش می‌کنیم گفت: هدف ما رسیدن به وحدت بالای صددرصد است اما مطمئن هستیم به آن نقطه نمی‌رسیم ولی باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم مسیر پیش رو پر کار اما ممکنی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه انتخابات آینده مجلس دو یا سه محوری خواهد بود، گفت: ما باید خود را برای این فضا آماده کنیم. من به تمام جریانات سیاسی، تلاش برای دستیابی به سازوکاری بر‌ای رسیدن به وحدت و اجماع را توصیه می‌کنم.

وی با بیان اینكه در مورد انتخابات آینده کارهای درون تشکیلاتی در گروه‌های مختلف شروع شده است،گفت: انتخابات امر موثری است که فضای عمومی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد باید تلاش‌های انتخاباتی باعث شود که فضای رقابتی به درون جامعه کشیده نشود چرا كه با توجه به مشکلات امروز جامعه ورود زود هنگام به بحث انتخابات ظلم است.

باهنر در خصوص فعالیت‌های آینده جبهه پیروان و اینکه آیا مباحث انتخاباتی دراین جبهه آغاز شده است، گفت: تلاشهای درون تشکیلاتی و تعریف ساختارهای درونی و گپ و گفت‌های دوستانه در مورد انتخابات آغاز شده است.

وی در مورد تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: من معتقدم که در مجلس نهم فراکسیون سیاسی جدیدی شکل نخواهد گرفت امروز برخی از نمایندگان اصلاح طلب نیز در فراکسیون رهروان هستند و برخی اساسا وارد فراکسیون نمی‌شوند اما اعتدال میان آن‌ها وجود دارد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام ورهبری درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما چرا ادبیات رئیس جمهور در این اواخر تعییر کرده است؟ گفت: دولت امروز در عرصه سیاست خارجی درگیر مسائل مختلف است و ورود به یک سری مسائل باتوجه به مشکلات امروز کشور حق مردم نیست. من توصیه دارم که مجلس و منتقدین دولت قدری خویشتنداری داشته باشند.

وی افزود: دولت در میدان اجرایی قرار دارد و دولتمردان نیز باید سعه صدر بیشتری داشته باشند شاید برخی می‌خواهند از روی عمد حرفهایی بزنند تا دولتمردان را عصبانی کنند اما دولت باید با توجه به پرونده‌ای که برایش باز است تحت تاثیر این عصبانیت‌ها قرار نگیرد به نظر من در مجموع رفتار رئیس جمهور رفتاری عقلایی بوده است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام ورهبری در ادامه در خصوص ایجاد تشکیلات ندا در میان اصلاح طلبان نیز گفت: تا زمانی که چند حزب قدرتمند وشناسنامه دار و پاسخگو نداشته باشیم ایجاد تشکیلات حزبی متعدد وجود خواهد داشت پیش از این نیز یک عده گفتند ما حزب اصولگرای اصلاح طلب را راه می‌اندازیم ما به انگیزه همه احترام می‌گذاریم اما هیچ یک از این‌ها حزب قدرتمندی نخواهد شد. برخی علم وحدت اصلاح طلبان واصولگرایان را برمی دارند که شاید هم دلسوز باشنداما این خود عامل تفرقه خواهد شد.

کد N464416

وبگردی