آفتاب

دخالت آلمان، فرانسه و انگلیس به سرکردگی آمریکا در فرایند خرابکاری صنعتی در ایران

دخالت آلمان، فرانسه و انگلیس به سرکردگی آمریکا در فرایند خرابکاری صنعتی در ایران

ایسنا نوشت:

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی از دخالت کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس به سرکردگی آمریکا در فرایند خرابکاری صنعتی ایران خبر داد.

اصغر زارعان در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی گفت: با توجه به رویکرد بیگانگان برای کند کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تحت‌الشعاع قراردادن زیرساخت‌های کشور با هدف توقف این فعالیت‌ها دستگاه‌های جاسوسی بیگانگان اقداماتی را علیه ایران در دستور کار قرار داده‌اند که یکی از فعالیت‌های بیگانگان با توجه به نیاز صنعت هسته‌ای به تجهیزات و تامین آن‌ها از خارج کشور خرید‌هایی است که برای تامین تجهیزات صورت می‌دهیم.

او ادامه داد: فعالیت دستگاه‌های بیگانه در شرایطی صورت می‌گیرد که این دستگاه‌ها و عوامل آن‌ها بر سر راه پیمانکاران و خریداران قرار می‌گیرند و آن‌ها در صدد هستند در تمامی نقاط کشور در فعالیت‌های هسته‌ای ما نفوذ کنند.

زارعان با اشاره به آزمایشگاهی در نیومکزیکو آمریکا گفت: در این آزمایشگاه فرآیند خرابکاری در صنعت هسته‌ای دنبال می‌شود که این فرآیند با همکاری بیگانگان میان یکدیگر است.

معاون صالحی گفت: با توجه به رهنمودهای ریاست سازمان و هدایت مستقیمشان توانسته‌ایم در زمینه مقابله با خرابکاری صنعتی صددرصد به صورت نرم افزاری و سخت افزاری و با همکاری مراجع مربوطه از جمله وزارت اطلاعات از این فرایند جلوگیری کنیم.

زارعان گفت: همکاران ما در سازمان انرژی اتمی با کمک سربازان گمنام امام زمان افتخارات بزرگی را در این خصوص آفریده‌اند. برای ما مسلم است که کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس به سرکردگی آمریکا در این فرآیند دخالت دارند و به دنبال اختلال در فعالیت‌های ما هستند.

او گفت: رویکرد بیگانگان در این خصوص ادامه خواهد داشت چرا که آن‌ها به نحوی عمل می‌کنند که هیچ اتهامی متوجه آن‌ها نباشد.

زارعان گفت: رویکرد آن‌ها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران منحصر نیست بلکه در زمینه‌های دفاعی، مخابرات و دیگر مراکز حساس و حیاتی کشور این روند وجود دارد. در عین حال شناسایی خرابکاری در عرصه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای شروع شده است و با اطلاع‌رسانی به مراکز دیگر کارگروه‌هایی در این رابطه ایجاد شده است.

وی همچنین از افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی و استفاده از بدافزارها در سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مدت سه ماه برپاست و از تمام دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم از آن بازدید کنند.

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: در یک سال گذشته چندین مورد بدافزار داشتیم که شناسایی شده‌اند. یکی از این موارد در پروژه تاسیس کارخانه تبدیل دی‌اکسید اورانیوم به اورانیوم طبیعی بود که چند روز پیش توسط آقای صالحی راه‌اندازی شد، اما قبل از راه‌اندازی چندین بدافزار در آن شناسایی و با خنثی کردن آن‌ها این کارخانه با موفقیت افتتاح شد.

زارعان همچنین به تاسیس آزمایشگاهی در رابطه با بررسی الکترونیک، مواد منفجره، شیمیایی، تجهیزات مرتبط با صنعت هسته‌ای گفت: این آزمایشگاه در جهت خنثی کردن اقدامات خرابکارانه دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی بیگانه ایجاد شده است.

 

45231

 

کد N464381

وبگردی