آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد مثبت و در حوزه فرهنگی منفی است

اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد مثبت و در حوزه فرهنگی منفی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و ایجاد آرامش نسبی در بازار سرمایه را مثبت خواند و گفت: کم تحرکی طرح های عمرانی، چشم انتظار بودن ظرفیت های توانمند و استوانه های مدیریتی در بدنه دولت، کم تحرکی در فعالیت های فرهنگی و عدم تلاش جدی برای انسجام بخشی به گروه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور از ضعف های دولت است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص اقدامات دولت در حدود یک سال گذشته گفت: دولت تلاشهای خود را از سال گذشته در 2 بعد اصلی سیاست خارجی و اقتصادی آغاز کرد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استراتژی های دولت به خصوص در سیاست خارجی برای ایجاد فضای آرام بین المللی تا کنون موفق بوده، هر چند نتیجه مذاکرات هنوز ابهام دارد.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد به خصوص در مدیریت تورم و تحرک بخشی به ظرفیت های بخش اصلی مثل نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مادر، دولت با سرعت پیش رفته  هر چند در توسعه کار آفرینی و خروج از رکود سایر بخش های اقتصادی دولت همچنان با مشکلات جدی رو به رو است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ثبات در بازار ارز و طلا و واقعی شدن بازار سرمایه را از اقدامات مثبت دولت یازدهم خواند و اظهار داشت: این اقدامات نقش مهمی در آرامش سامانه اقتصادی کشور در طول یک سال گذشته داشته است.

جلیلی تاکید کرد: کم تحرکی طرح های عمرانی، چشم انتظار بودن ظرفیت های توانمند و استوانه های مدیریتی در بدنه دولت، کم تحرکی در فعالیت های فرهنگی و عدم تلاش جدی برای انسجام بخشی به گروه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور از ضعف هایی است که برای جبران آن دولت باید در سال دوم با برنامه ریزی و تلاش جدی اقدام کند.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: بلاتکلیفی نیرو های انسانی در دستگاه هایی که از دولت قبل برای آن ها تعهدی ایجاد شده، موجب نارضایتی و انتقاد جدی به برنامه های دولت در ساماندهی نیروی انسانی شده که انتظار می رود این مشکل در سال دوم دولت مورد توجه قرار گیرد.

کد N464365

وبگردی