آفتاب

رییس جمهوری جدید آبخازیا انتخاب شد

رییس جمهوری جدید آبخازیا انتخاب شد

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خودخوانده آبخازیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این منطقه را اعلام کرد که بر اساس آن رائول خاجیمبا به پیروزی رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، باتال تاباگو رییس کمیسیون مرکزی انتخابات آبخازیا روز دوشنبه اعلام کرد: خاجیمبا 50/57 درصد آرا را به دست آورده است.

انتخابات ریاست جمهوری آبخازیا روز یکشنبه در این منطقه برگزار شد و در آن چهار نامزد برای تصدی مقام ریاست جمهوری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گفته رییس کمیسیون مرکزی انتخابات آبخازیا، آسلان بژانیا 35/91 درصد آرا، میراب کیشماریا6/40 درصد و لئونید جاپشا 3/40 درصد آرا را به دست آوردند.

جمهوری خودخوانده آبخازیا پس از فروپاشی شوروی بطور یکجانبه از گرجستان اعلام استقلال کرد و این مساله موجب جنگ خونینی میان جدایی طلبان آبخازی و نیروهای گرجستان شد.

روسیه در سال 2008 استقلال این منطقه و اوستیای جنوبی، جمهوری دیگر خودخوانده جدا شده از گرجستان، را به رسمیت شناخت و با این مناطق روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

جمهوری خودخوانده آبخازیا که تحت حمایت روسیه می باشد، سرزمینی با هشت هزار و 660 کیلومتر وسعت در غرب قفقاز و کرانهٔ شرقی دریای سیاه است که حدود 242 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان تابعیت روسی دارند. پایتخت این جمهوری بندر سوخومی است.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N464363

وبگردی