آفتاب

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از خشونت پلیس فرگوسن علیه معترضان

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از خشونت پلیس فرگوسن علیه معترضان

دیده‌بان حقوق بشر از کنگره آمریکا خواست تا به جمع آوری داده‌ها درباره استفاده پلیس از زور علیه معترضان در فرگوسن پرداخته و راهنمای ثبت نژادی را برای پلیس فدرال تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، آلبا مورالس، محقق برنامه دیده حقوق بشر آمریکا گفت: ما امیدواریم که مساله سرکوب اعتراضات در فرگوسن ایالت میسوری باعث شود تا استفاده پلیس از زور اصلاح شود.

وی افزود: دیده بان حقوق بشر در سطح پلیس فدرالی از کنگره می‌خواهد تا جمع آوری داده‌ها درباره استفاده پلیس از زور را مدنظر قرار دهد، قانون پایان بخشیدن به ضبط و ثبت نژادی را تصویب کند و مساله راهنمای ثبت نژادی برای پلیس فدرال را تهیه کند. تاریخچه تنش‌ها میان پلیس و سیاهان آمریکا طولانی مدت است و فرگوسن و ناآرامی های اخیردر این شهر تنها یک نمونه از آن است.

این مقام مسئول دیده بان حقوق بشر گفت: مساله حضور گارد ملی در فرگوسن برای آرام کردن اوضاع یک مساله دیگر است که باعث شد تا اوضاع در این شهر از کنترل خارج شود. واکنش پلیس به تظاهرات صلح آمیز در فرگوسن نیز باعث نگرانی‌های حقوق بشری به حق برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌های صلح آمیز شده است و واکنش پلیس به این تظاهرات کاملا خارج از حد بوده است.

انتهای پیام

کد N464355

وبگردی