آفتاب

مجمع عالی اسلامی مصر: داعشی‌ها "دولت اسلامی" نیستند

مجمع عالی اسلامی مصر: داعشی‌ها "دولت اسلامی" نیستند

مجمع عالی اسلامی مصر که مسئولیت صدور فتواهای روحانیون این کشور را برعهده دارد، ضمن به راه انداختن یک کمپین اینترنتی، گروه افراط گرای داعش در سوریه و عراق را به چالش کشیده و تاکید کرد: این گروه نباید "دولت اسلامی" خطاب شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کمپین که توسط مجمع عالی اسلامی مصر، "دار الافتا"، به راه افتاده در انتقاد از داعش که بخش اعظم عراق و سوریه را تصرف کرده به دیگر رهبران مسلمان سراسر جهان پیوست.

شوقی علام، مفتی اعظم مصر گفته است، شبه نظامیان افراط گر داعش تمامی اصول و قوانین اسلامی را نقض کرده و این گروه همچون یک چاه برای اسلام خطرناک است.

یکی از مشاوران مفتی اعظم مصر گفت: در حال حاضر انجمن دارالافتا که مفتی شوقی علام برآن نظارت دارد به رسانه‌های خارجی پیشنهاد می‌کند تا برای داعش به جای عبارت "دولت اسلامی" از عبارت "جدایی طلبان القاعده در عراق و سوریه" استفاده کنند.

به گزارش آژانس خبری المنا، وی افزود: این بخشی از کمپینی است که قصد دارد تا تصویر اسلام را که به خاطر این اقدامات جنایی در غرب خدشه‌دار شده، بهبود دهد و بشریت را از چنین جنایت‌هایی که باعث گسترش تنفر میان مردم می‌شود مبرا کند. ما همچنین می‌خواهیم تا بار دیگر تاکید کنیم که تمامی مسلمانان مخالف چنین اقداماتی که قوانین شکیبایی و صبر در اسلام را نقض می‌کنند، هستند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در مصاحبه‌ای با سردبیران روزنامه‌های مصری گفت، این گروه افراط گر بخشی از توطئه‌ای هستند که با هدف متزلزل کردن اسلام به عنوان یک دین به راه افتاده است.

وی افزود، خطبه‌های مذهبی کنونی در این منطقه تنها باعث تقویت افکاری می‌شود که معتقد است کشتار و خونریزی تنها راه برای دفاع از اسلام است.

شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی نیز داعش را دشمن شماره یک توصیف کرده است.

سازمان همکاری اسلامی، بزرگترین بلوک کشورهای اسلامی جهان نیز اعلام کرد: اقدامات داعش از جمله سر بریدن جیمز فولی و هدف گرفتن اقلیت‌ها هیچ ارتباطی با ارزش‌های اسلام ندارند.

انتهای پیام

کد N464354

وبگردی