آفتاب

حریری 2 نامزد جدید برای پست ریاست‌جمهوری لبنان معرفی کرد

حریری 2 نامزد جدید برای پست ریاست‌جمهوری لبنان معرفی کرد

نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل با تاکید بر اینکه ژان عبید و ژان قهوه‌جی دو فرد مناسب برای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان هستند، گفت: بررسی پرونده‌های داخلی لبنان همکاری با حزب الله را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، سعد حریری،‌ نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل در سخنانی اظهار داشت: ماموریت سرنگونی نظام سوریه وظیفه ما نیست و جایز نیست کسانی به اسم‌ ما هرگونه اظهاراتی در خصوص سرنگونی نظام سوریه ایراد کنند چرا که ما در لبنان توانایی جنگ سرنگونی نظام سوریه، تحمل هزینه‌های جنگ برای براندازی نظام سوریه و همچنین تحمل هزینه‌ها برای پیروزی بر نیروهای گروه «دولت اسلامی»(داعش) و جبهه النصره و دیگر گروه‌ها را نداریم.

حریری همچنین خطاب به طرفداران خود گفت: شما می‌توانید حزب الله را متهم کنید که به مداخله در امور کشور دیگر می‌پردازد اما باید از اقدامات تحریک آمیز که منجر به آشوب و تنش شود، خودداری کنید. بررسی مسائل داخلی همکاری با حزب الله در مرحله کنونی را می‌طلبد.

حریری همچنین به نبیه بری اعلام کرد که اعضای جریان وی هیچ گونه مانعی برای رسیدن به تفاهم سریع در خصوص مساله ریاست جمهوری ندارند.

حریری همچنین برای اولین بار ژان عبید، وزیر سابق لبنان و ژان قهوه جی، فرمانده ارتش را نزدیک ترین گزینه‌ها برای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان معرفی کرد.

انتهای پیام

کد N464353

وبگردی