آفتاب

ژنرال دمپسی، داعش را تهدید کرد

ژنرال دمپسی، داعش را تهدید کرد

تسنیم نوشت:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام اینکه تهدید داعش منطقه‌ای است تاکید کرد درصورتی که این گروه آمریکا را تهدید کند ارتش ابالات متحده باید به طور مستقیم علیه این گروه وارد عمل شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد درصورتی که  به این نتیجه برسد که گروه داعش یک تهدید مستقیم برای ایالات متحده یا اروپا به شمار رود، در آن صورت پیشنهاد خواهد کرد که ارتش آمریکا مستقیما علیه این گروه وارد عمل شود.

دمپسی اما اعلام کرد که به اعتقاد وی در حال حاضر این گروه شورشی همچنان یک تهدید منطقه‌ای به شمار می‌رود و قصد حمله به آمریکا و اروپا را ندارد.

وی در این باره گفت: هنوز نشانه‌ای مبنی بر تلاش گروه داعش برای حمله جدی به آمریکا دیده نشده است، بنابراین تهدید این گروه با تهدید القاعده در یمن متفاوت است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت: " با اطمینان به شما می‌گویم که اگر این تهدید در داخل سوریه وجود داشت مطمئنا پیشنهاد میکردم که با این تهدید مقابله کنیم و اطمینان کامل دارم که رئیس‌جمهور آمریکا با این مسئله برخورد میکرد.

وی در مسیر پرواز به افغانستان و در اظهار نظر درباره این گروه گفت که متحدان آمریکا در منطقه مانند ترکیه، عربستان و اردن در مقابله با داعش آمریکا را یاری خواهند کرد.

52261

کد N464343

وبگردی