آفتاب

دست دوستی سعد حریری به نصرالله و اسد/ اعلام گزینه های ریاست جمهوری

دست دوستی سعد حریری به نصرالله و اسد/ اعلام گزینه های ریاست جمهوری

تسنیم نوشت:

رئیس جریان المستقبل لبنان دو گزینه جدی برای ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد و خواستار کناره‌گیری میشل عون و سمیر جعجع شد.
 روزنامه الاخبار لبنان نوشت که سعد حریری رئیس جریان المستقبل این کشور از مأموریت خود برای براندازی دولت سوریه کناره گیری کرده و آمادگی خود را برای تعیین رئیس جمهور بدون در نظر گرفتن خلع سلاح مقاومت اعلام کرده است.

این روزنامه افزود که حریری برای اولین بار دو نامزد جدید از سوی خود برای ریاست جمهوری لبنان تعیین کرد که جان عبید و جان قهوه‌چی بودند. وی همچنین برنامه کاری را تهیه کرده که اولا به دنبال حمایت از دولت لبنان است و ثانیا می‌خواهد به نبیه بری رئیس پارلمان و سایر هم‌پیمانان وی ابلاغ کند که جریان المستقبل خواستار تمدید فوری دوره پارلمان است و نمی‌خواهد در شرایط کنونی انتخابات پارلمانی برگزار شود.

حریری به رئیس مجلس لبنان هم گفته است که مانعی در تفاهم سریع برای انتخاب رئیس جمهور نمی بیند، اما نمی‌خواهد انتخاب رئیس جمهور به موضوع تمدید پارلمان ارتباط داده شود. وی برای اولین بار موضع صریح خود را در رد نامزدی میشل عون و سمیر جعجع اعلام کرده و گفت که جریان المستقبل به دنبال سازشی منطقه‌ای است که بر اساس آن این دو نفر از نامزدی برای ریاست جمهوری کنار روند و جستجو در مورد شخصیتی آغاز شود که بتواند از تفاهم سیاسی در کشور حمایت کند که در شرایط کنونی بهترین گزینه‌ها در این راستا جان عبید و جان قهوه چی هستند.
رئیس جریان المستقبل گفت که انتخاب رئیس جمهور می‌تواند به حزب الله تضمین دهد که موضوع سلاح این حزب در دستور کار کنونی آن نباشد، اما رئیس جمهور نیز باید با ما تفاهم‌های واضحی را در مورد مسایل سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

52261

کد N464199

وبگردی