آفتاب

پادشاه تایلند نخست‌وزیر جدید را تایید کرد

پادشاه تایلند نخست‌وزیر جدید را تایید کرد

چهار روز پس از آنکه رهبر خونتای تایلند توسط پارلمان دست نشانده‌اش به عنوان نخست وزیر انتصاب شد، پادشاه تایلند وی را مورد حمایت قرار داد؛ اقدامی که راه را برای تشکیل یک دولت موقت هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرایوس چان اوچا، رهبر خونتای تایلند روز پنج شنبه با رای 191 از 197 تن از اعضای پارلمان به عنوان نخست وزیر کشور انتخاب شد. وی تنها کاندیدا برای این پست بود.

این مرد همچنین تاییدیه بومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند را کسب کرده و دولت موقت ظرف چند هفته آتی تشکیل خواهد شد، اگر چه قدرت در دستان خونتا باقی می‌ماند.

رویال گزت در بیانیه‌ای در وب سایت خود که امروز (دوشنبه) منتشر شده آورده است: پادشاه تایلند ژنرال پرایوس چان اوچا را به عنوان نخست وزیر مورد حمایت قرار داده است.

احتمالا رهبر خونتا در مراسم تاییدیه سلطنتی در مقر ارتش در بانکوک، پایتخت که اواخر امروز برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

ژنرال پرایوس چان اوچا رهبری کودتای 22 مه سال جاری میلادی را که باعث برکناری یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق شد برعهده داشت.

پرایوس که سپتامبر سال جاری میلادی از رهبری ارتش تایلند بازنشسته می‌شود در اقدامی سریع مخالفان را سرکوب کرده و سربازان را برای مقابله با مخالفان چند هفته پس از کودتا مستقر کرد.

پرایوس 60 ساله همچنین در کودتای 2006 علیه تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین و برادر یینگلاک مهره اصلی بود.

نخست‌وزیر تایلند و همسرش

انتهای پیام

کد N464147

وبگردی