آفتاب

اظهارات پورمحمدی درباره لایحه وکالت و تخلف احتمالی یک مدیر دولتی

اظهارات پورمحمدی درباره لایحه وکالت و تخلف احتمالی یک مدیر دولتی

وزیر دادگستری درباره سرنوشت لایحه وکالت و تخلف احتمالی یک مدیر دولتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی پس از بازدید از تعزیرات حکومتی استان تهران در نشست خبری با اهالی رسانه، در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت لایحه وکالت گفت: این لایحه کار بسیار زیادی را برده و بیش از دو سال وقت صرف آن شد و در نهایت با بیش از 145 ماده تکمیل شده است که در دولت به تصویب نهایی رسید و در شرف ارسال به مجلس است.

وی افزود: البته دستگاه قضایی ملاحظاتی داشته است. لایحه وکالت قانون خوب، دقیق و با رعایت همه جوانب بوده و به مسائل صنفی وکلا توجه کرده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وکالت و قضا از حقوق عامه است و اینکه عده‌ای از منظر صنفی بخواهند دیدگاه‌هایشان را به حقوق عمومی محدود کنند، چندان مناسب با حقوق اساسی نیست گفت:‌ در واقع حقوق اساسی مشارکت همه مجموعه‌ها را می‌طلبد تا مردم به حقشان برسند و دولت در لایحه وکالت دقت کافی را داشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص دستور فوری معاون اول رییس‌جمهور پیرامون بررسی تخلف احتمالی یکی از مدیران دولت، اظهار کرد: بنده از این موضوع اطلاع ندارم و اگر کسی شاکی است می‌تواند به سازمان بازرسی یا قوه قضاییه یا وزارت دادگستری شکایت کند اگر موضوع خلاف قانون باشد حتما برخورد خواهیم کرد. فعلا منتظر اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستیم.

ادامه دارد ...

کد N464106

وبگردی