آفتاب
نجفقلی حبیبی درگفت‌و‌گو با ایلنا:| 198094

بررسی بورسیه‌های غیرقانونی موجب افزایش اعتماد مردم به نظام می‌شود

بررسی بورسیه‌های غیرقانونی موجب افزایش اعتماد مردم به نظام می‌شود

اگر کسی تخلفی نکرده است از محاسبه چه باک دارد. کسانی باید مخالف و نگران بررسی باشند که از این حق غیر قانونی به نحوی استفاده کرده یا در آن دخیل بوده‌اند.

یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گفت: افرادی که بورسیه غیرقانونی گرفته‌اند، باید بدانند این بحث و حرکت نوعی حرام خواری است که حتما آثار وضعی در زندگی آن‌ها خواهد داشت، هرکسی حس می‌کند که حق آن نبوده لطف کند محترمانه انصراف دهد که این موضوع به نفع خود آن‌ها هم است.

نجفقلی حبیبی درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی و دستور رئیس جمهور دراین باره گفت: قوانین باید برای همه محترم باشد و همه به آن توجه کنند، و بحث درباره بورسیه‌های غیر قانونی و تخلف‌های صورت گرفته باید براساس معیار‌های قانونی بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر تخلفی صورت گرفته و کسانی خارج از مسیرقانونی و بنا به دستور و فرموده در جایگاهی قرار گرفته که حائز شرایط آن نبوده‌اند باید همه ابعاد این موضوع بررسی شود.

وی بابیان اینکه بحث بورسیه‌های غیر قانونی از موضوع استیضاح وزیرعلوم جدا است گفت: این موضوع بسیار مهم است و مربوط به حیثیت علمی کشور است و نباید با آن برخوردسیاسی و جناحی کرد یا سیاسی کاری و فشار گرو‌ها باعث فراموشی آن شود.

وی اضافه کرد: اصل رسیدگی کار درستی است و کسی نبایداز آن واهمه داشته باشد و مقابل آن جبهه گیری کند، چون باعث شفاف سازی و رفع سوء تفاهم و افزایش اعتماد مردم به نظام و حاکیمت می‌شود.

حبیبی گفت: اعتماد مردم موضوع مهمی است و نباید اجازه دهیم این دست موضوعات حاشیه‌ای آن را تخریب و مردم نسبت به مدیریت نظام بدبین شوند.

این عضو هئیت علمی دانشگاه ابرازکرد: برخورد بااین موضوعات و بررسی آن‌ها حرکتی مثبتی است و در ‌‌نهایت باعث می‌شود کسی و گروهی جرات نکنند از جایگاه و قدرت خود در جهت تخلف استفاده کند.

این فعال اصلاح طلب در مورد افرادی که بورسیه غیرقانونی گرفته‌اند، گفت: آن‌ها باید بدانند این بحث و حرکت نوعی حرام خواری است که حتما آثار وضعی در زندگی آن‌ها خواهد داشت، هرکسی حس می‌کند که حق آن نبوده لطف کند محترمانه انصراف دهد که این موضوع به نفع خود آن‌ها هم است.

وی با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: این استیضاح نباید باعث فراموشی تخلفات شود و دولت در مقابل جوسازی‌های سیاسی تسلیم شود، جا دارد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور هم به طور دقیق در این موضوع ورود پیدا کنند و با همکاری همه ابعاد بدون هیچ اغماض و حب و بغضی بررسی شود.

حبیبی تاکید کرد: در این بررسی‌ها باید به کسانی که در موضوع به صورتی دخیل بوده یا در هرجاگاهی دستوری داده‌اند برخورد شود تا باندهای سیاسی بدانند نباید از قدرت سیاسی خود در جهت تخلف استفاده کنند.

وی افزود:، دراین بحث نسبت به آموزش عالی که مرجع اعتماد مردم بود نگاهی تمسخر آمیز وجود دارد بنابراین جا دارد این حرکت طوری انجام گیرد که باعث افزایش حیثیت نظام علمی شود.

وی درباره مخالفان بررسی بورسیه‌های غیر قانونی گفت: بررسی طبق قانون صورت می‌گیرد و اگر کسی تخلفی نکرده است از محاسبه چه باک دارد کسانی باید مخالف و نگران باشند که از این حق غیر قانونی به نحوی استفاده کرده یا در آن دخیل بوده‌اند.

کد N464080

وبگردی