آفتاب

«دلواپسی» اصلاح طلبان این بار برای لاریجانی

«دلواپسی» اصلاح طلبان این بار برای لاریجانی

سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگرانی عجیب اصلاح طلبان برای لاریجانی و هشدار عراقچی به آمریکایی‌ها مهمترین سرخط‌ روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرای امروز بود.

خبرگزاری فارس، سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگرانی عجیب اصلاح طلبان برای لاریجانی و هشدار عراقچی به آمریکایی‌ها مهمترین سرخط‌ روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرای امروز بود.

*اعتماد

«سرنگونی پهپاد اسرائیلی » تیتر یک روزنامه اعتماد امروز بود که به آخرین شکار سپاه پاسداران در روز گذشته اشاره کرده و جزییات آن را اعلام کرد.

«لاریجانی: استبداد بد است، استبداد اقلیت بدتر است» عنوان گزارشی از صحن علنی مجلس در روز گذشته در خصوص انتخاب نماینده مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات به قلم احسان بداغی است.

نویسنده در این گزارش سهم علی لاریجانی را از این روزهای مجلس فقط شنیدن آوارهایی می‌داند که بر سر او خراب می شوند و می گوید: فعلا صف کشی اقلیت و اکثریت در مجلس به هم ریخته دو گروه اصولگرا سایه به سایه همدیگر را تعقیب می‌کنند

«برنامه ریزی برای تضعیف مرد شماره یک مجلس» نیز تیتر تحلیلی است که در پایین گزارش دیروز مجلس درج شده است، اعتماد در این تحلیل ادعا می‌کند که اقلیت تندروی مجلس در صدد پایان دادن به قدرت رئیس مجلس هستند.

انتشار اظهار نظرهایی از جلال جلالی زاده، ابراهیم نکو، فاطمه راکعی و کاظم جلالی در صفحه سیاست این روزنامه در راستای اثبات مظلومیت لاریجانی است.

این روزنامه اصلاح طلب تیتر یک صفحه احزاب خود را نیز به واکاوی جریان پایداری اختصاص داده و به جریان شناسی سیاسی کسانی پرداخته است که از برکناری وزیر علوم خشنود شدند و تیتر«اصولگرایان در تله جبهه پایداری »را برگزیده است.

ضمیمه ماهنامه اعتماد نیز امروز در 100 صفحه منتشر شده و به ارزیابی کارنامه دولت در یکسال گذشته پرداخته است.

*وطن امروز

«شکار جاسوس پرنده در نطنز» عنوان تیتری است که روزنامه وطن امروز برای خبر شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط سپاه در حوالی تاسیسات نطنز انتخاب کرده.

یادداشت روز وطن امروز به قلم مهدی محمدی با عنوان «پیشنهادهایی برای مقابله با محفل توطئه گران» نوشته شده. در این یادداشت که به موضوع اظهارات رئیس جمهور درباره محفلی که علیه دولت توطئه می کند، اختصاص دارد، آمده است: آقای روحانی دو روز پس از سخنرانی معروف ارسال منتقدان به جهنم، در سخنانی که ظاهرا با هدف توضیح و تصحیح آن اظهارات بیان شده بود، گفت محفلی از توطئه گران را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به تحرکات آنها را در اختیار دارد که هدف آنها تخریب دولت و اشاعه دروغ و تهمت درباره آن است.

در ادامه این یادداشت آمده: این سخنان از این حیث که نشان می دهد حسن روحانی با سرعت زیادی در حال احمدی نژادیزه شدن است، دارای اهمیت است.

وطن امروز همچنین با تیتر «معاون اول جانشین قوه» به اظهارات آیت الله آملی لاریجانی مبنی بر اینکه از این پس برخی اختیارات رئیس قوه به معاون اول وی تفویض می شود، پرداخت.

این روزنامه اظهارات جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر سابق علوم و سرپرست جدید این وزارتخانه را با تیتر «جهانگیری: قرار شدروحانی استیضاح ها را نرود» پوشش داد.

جهانگیری در این مراسم تصریح کرده بود:‌در ابتدای آغاز به کار دولت قرار شده است که رئیس جمهور در جلسات استیضاح شرکت نکند.

*کیهان

روزنامه کیهان تیتر یک خود با عنوان «پرونده استیضاح بسته شد/ مسیر غلط گذشته اصلاح شود» به بررسی برکناری وزیر علوم توسط مجلس و بازتاب آن در میان شخصیت های دینی و سیاسی پرداخت.

روزنامه کیهان در صفحه داخلی و در بخش اخبار ویژه خود در مطلبی با عنوان «ناراحتی پادوی اتاق جنگ از پیش بینی درست کیهان»، نوشت: علی کشتگر از سران گروه منحله فدائیان خلق در گویا نیوز خاطرنشان کرد:‌ کیهان روز سه شنبه که البته تاریخ چهارشنبه دارد با اعلام خبر عزل وزیر علوم نوشت؛‌ خیانت های یکسال گذشته در وزارت علوم صرفا با عزل عامل آن پاک می شود.

بنابر گزارش کیهان، این ضدانقلاب فراری ظاهرا تیتر کیهان را نوعی پیش گویی و پیش بینی تلقی کرده است.

این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان «شگرد لو رفته افراطیون پس از ضرب شست مجلس به فتنه گران» نوشت: تحریک دولت به تقابل با مجلس و عدم تمکین به خواست نمایندگان برای اصلاح وزارت علوم، در دستور کار طیف های افراطی یا حامیان فتنه قرار گرفته است. این طیف که خود را بازنده اصلی برکناری فرجی دانا از وزارت علوم می دانند، فاز دوم با استتار خیانت های فتنه گران در وزارت علومو تبدیل ماجرا به تقابل دولت و مجلس کلید زده اند.

روزنامه کیهان با تیتر «به منتقدان حق می دهم، آمریکا رفتار بدی با ایران داشته است» به پوشش اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه شب آفتابی پرداخت.

*آرمان امروز

آرمان امروز تیتر یک خود را به اظهارات رئیس جمهور در اردبیل اختصاص داد و با عنوان «وعده استراتژیک روحانی به مردم: اجرای قانون اساسی را آغاز می کنم»، نوشت: اظهارات روز پنجشنبه حسن روحانی در استان اردبیل دو محور اساسی داشت؛ یکی انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما که رئیس جمهور آن را بر خلاف قانون اساسی دانست و دیگری از عدم اجرای برخی اصول قانون اساسی که ظاهرا عده ای از اجرای آن خوششان نمی آید.

در همین راستا روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم محمد جواد حق شناس با عنوان «نتیجه مطلوب برای اکثریت» درباره اظهارات رئیس جمهور نوشت: اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی توسط منتخب مردم همواره از نکاتی است که بحث ها و نظارت مختلفی را به خود دیده است؛ بحث هایی که به دوره یی خاص محدود نبوده و نه تنها در دوره اصلاحات و ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بلکه در دوره های نهم و دهم و همزمان با ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نیزدر عرصه سیاسی ایران واکنش هایی را به همراه داشته است.

روزنامه آرمان همچنین در مصاحبه ای با صادق خرازی درباره تشکیلات تازه تاسیس نسل دوم اصلاح طلبان (ندا) با عنوان «نسخه دم مشارکت نیستیم/ می خواهیم با حاکمیت تنش زدایی کنیم» به نقل از وی نوشت:‌ مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که من وجود اصلاحات در جامعه را به عنوان یک ضرورت نفی نمی کنم.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با این تفاسیر شما قصد عبور از نسل اول اصلاحات را دارید؟» گفت: نه ما چنین نیتی نداریم، ما برخی تعابیر را به نام اصلاح طلبی باب شده و دارای مبنای کار جمعی نیست را قبول نداریم.
کد N464064

وبگردی