آفتاب

شورای همکاری خلیج فارس کشتار نمازگزاران عراقی را محکوم کرد

شورای همکاری خلیج فارس کشتار نمازگزاران عراقی را محکوم کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس کشتار صورت گرفته در مسجد مصعب بن عمیر در استان دیالی را اقدامی جنایتکارانه و طائفه‌ای توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری عربستانی واس، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی کشتار صورت گرفته در مسجد مصعب بن عمیر در استان دیالی عراق را به شدت محکوم کرد و این اقدام را وحشیانه خواند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام یک جنایت تروریستی است که با تمام آموزه‌ها و تعالیم آسمانی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی مغایرت دارد.

وی عنوان داشت: این جنایت نشانگر پست بودن اخلاقیات شبه نظامیانی است که دست به این کار زدند.

افرادی که اندیشه طائفه‌ای کینه توزانه آن‌ها را واداشت تا به خانه خدا حمله کرده و افرادی را در هنگام اقامه نماز به قتل برسانند. باید هرچه سریعتر عاملان این جنایت شنیع شناسایی شده و عدالت در مورد آن‌ها اجرایی شود.

پیشتر افراد مسلح به مسجد اهل تسنن در روستایی واقع در شمال شرق شهر بعقوبه حمله کرده و 73 نمازگزار را به قتل رساندند.

از سوی دیگر، یک منبع عراقی در استان نینوا اعلام کرد که اعضای داعش ساکنان روستای تل موس از توابع ناحیه زمار در غرب موصل را بیرون راندند و تهدید کردند کسانی که با آن‌ها مخالفت کنند به قتل می‌رسانند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که عاملان انتحاری آلمانی در انفجارهای صورت گرفته در کرکوک در روز شنبه مشارکت داشته‌اند.

مسئولان آلمانی تاکنون صحت این اظهارات را تایید نکرده‌اند. سه عامل انتحاری روز شنبه خود را در شهر کرکوک منفجر کردند که براثر آن دست کم 23 تن کشته و 127 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین عامر مجمعی، استاندار دیالی اعلام کرد که به نیروهای امنیتی وابسته به ارتش و پلیس دستور داده است دفتر نمایندگی سازمان ملل در این استان را ببندد.

وی عنوان داشت: در صورتی که هیات سازمان ملل برای کمک رسانی به عراق (یونامی) تحقیقات فوری در خصوص کشتار مسجد مصعب بن عمیر به عمل نیاورد دولت محلی دیالی هرگونه ارتباط با این هیات را نخواهد پذیرفت.

استاندار دیالی افزود: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل باید در قبال این کشتار و دیگر کشتارهایی که در حق غیرنظامیان رخ می‌دهد، موضع اتخاذ کنند.

وی گفت: من اعلام می‌کنم که به دلیل کشتار نمازگزاران منصب خود به عنوان رئیس کمیته عالی امنیتی در استان دیالی را ترک می‌کنم.

انتهای پیام

کد N463991

وبگردی