آفتاب

دلیل تشرف غیرمسلمانان به دین اسلام چیست؟

دلیل تشرف غیرمسلمانان به دین اسلام چیست؟

شناخت خدا دلت را آرام می‌سازد و روحت را از پاکی لبریز می‌کند. گرویدن به اسلام مثل این است که خداوند یک ریسمانی را می‌فرستد تا یک سری از افراد به آن چنگ زنند و به تجلی و تعالی معنوی و روحی برسند. اگر این گونه به اسلام نگاه کنیم پذیرش اسلام برای همگان میسر و ممکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دین اسلام پیامبر(ص) به انسان‌ها می‌آموزد که یک خدا را بپرستید خدایی که خالق تمام جهان است و به همدیگر لبخند بزنید. در دین اسلام حتی لبخند زدن هم نوعی احسان کردن است. در دین اسلام وارد شده که از آزار و اذیت زنان، کودکان و سایر افراد جامعه دوری کنیم. از این قبیل دستورات اخلاقی در اسلام زیاد است. اسلام در حدود 1400 سال پیش این دستورات را برای بشریت به ارمغان آورد و هر انسانی که در پی آزادی و آزادگی باشد خواه ناخواه به سمت این دین بزرگ و معنوی گرویده می‌شود.

شاید برای پذیرش و نشر اسلام مشکلات و مسائل زیادی بر سر راه افراد وجود داشته باشد ولی اسلام حلاوت و شیرینی‌ای دارد که هر کسی طعم آن را بچشد این مشکلات برایش آسان می‌شود.

دلیل گرویدن یک سری از افراد غیرمسلمان به دین اسلام را در گفت‌وگو با تنی چند از استادان حوزه و دانشگاه که در راستای تبلیغات دینی فعالیت‌هایی داشته‌اند جویا شدیم.

در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که «دو عنصر اساسی در دین اسلام وجود دارد که باعث گرویدن سایرین به این دین می‌شود» اظهار کرد: یک عنصر استدلال و برهان منطقی و عقلی است و دیگری عنصر اخلاق و احساسات انسانی است.

وی ادامه داد: در اسلام، نظام عقیدتی ما بر پایه برهان عقلی و منطقی استوار است. در کتاب‌های فلسفه و کلام به این امر اشاره شده است. در اسلام ما یک بخشی با عنوان اخلاقیات داریم که روابط انسان‌ها را با یکدیگر، رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با سایر موجودات را بیان می‌کند. اینها محورهای مباحث اخلاقی دین اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هر دو بعد عقلی و قلبی، عاطفی و احساسی می‌تواند جذابیت‌هایی برای سایرین ایجاد کند. به نظر من کسانی که به سمت اسلام گرایش پیدا می‌کنند. یا در دین قبلی خودشان از بعد عقیدتی و استدلال و برهان، ضعفی دیده‌اند و در اسلام نقطه قوتی دیده‌اند که به این سمت گرایش پیدا کرده‌اند و یا از بعد اخلاقی و انسانی در اسلام جذابیت‌هایی دیده‌اند که در دین قبلی خودشان وجود نداشته و این باعث گرایش آنها به دین اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی نیز در این رابطه با بیان این‌که «سه موضوع مهم در اسلام برای غیر مسلمانان ایجاد جاذبه می‌کند» گفت: اولین موضوع مبانی اسلام است. یعنی آنها با تحقیق و مطالعه، اسلام را بررسی می‌کنند و می‌بینند که این اسلام چه ویژگی‌ها و جذابیت‌های بالایی دارد و به خاطر این جاذبه‌ها است که به سمت دین اسلام روی می‌آورند. این یک عامل مهمی است که در نوشته‌های تمامی محققانی که به سمت اسلام آمده‌اند دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: عامل دوم این است که در طی این چند سالی که در ایران انقلاب شده است این انقلاب به نوعی اسلام را احیا کرده است. انقلاب ایران دیدگاه‌هایی را که نسبت به اسلام وجود داشت و یک روزی می‌گفتند این یک دین افیون است و ساخته اغنیا برای فقرا می‌باشد را تغییر داد و دیدند دین اسلام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مبنایی قوی دارد و این دین باعث شد که یک ملت استعمار زده به صحنه بیاید.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: همه آنهایی که اهل مطالعه و تحقیق هستند می‌گویند به برکت انقلاب اسلامی بیداری اسلامی به وجود آمده است و این بیداری اسلامی باعث جذب خیلی از غیرمسلمانان می‌شود.

اکرمی با طرح این سوال که واقعا دشمنی استعمارگران چه غربی و چه غیرغربی با دین اسلام به چه دلیل و چرا آنها با مسلمانان درگیر می‌شوند؟ تصریح کرد: اگر حوادث غزه، لبنان، عراق، بحرین‌، سوریه و کارنامه ایران را مشاهده کنیم به چه دلیل آنها جنگ به راه می‌اندازند. ما که در طی این چند سالی که انقلاب کرده‌ایم نه چشم طمع به آنها داشته‌ایم نه توسعه طلب و تجاوزگر بوده‌ایم و پس به چه دلیل آنها با دین اسلام مخالفت می‌کنند. همین مخالفت آنها باعث می‌شود که یک سری از افراد به سمت دین اسلام بیایند.

وی افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم که وظیفه داریم از این ارتباطات بین‌المللی و رسانه‌های جهانی بهره ببریم و اسلام ناب محمدی را به صورت درست توسط کارشناسان به دنیا معرفی کنیم و خودمان که مسلمان هستیم اسلام را در مقام عمل پیاده کنیم و خود را متعهد بدانیم که دستورات را پیاده کنیم و در برابر دشمنانی که بی دلیل و بی مبنا علیه ما کار می‌کنند افشاگری کنیم تا این روشنگری ما باعث شود افراد بیشتری به سمت دین اسلام بیایند.

انتهای پیام

کد N463892

وبگردی