آفتاب
لزوم شکل‌گیری فراکسیون اعتدال؛| 198055

امیری خامکانی:دولت نمایندگان نزدیک به خود را تقویت کند

امیری خامکانی:دولت نمایندگان نزدیک به خود را تقویت کند

انتظار می‌رود که اکثریت اعضای فراکسیون رهروان مجلس با توجه به رای مردم در انتخابات سال گذشته و نیز تلاشی که دولت در این شرایط سخت اقتصادی و سیاسی می‌کند،‌ برای تعامل بهتر و کمک به دولت تلاش کنند.

نماینده زرند با بیان اینکه نیازی به تشکیل فراکسیون جدید نیست،‌ گفت:‌

حسین امیری خامکانی در گفت‌و با خبرنگار ایلنا درباره لزوم تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر فضا برای ایجاد فراکسیون اعتدال در مجلس آماده است گفت: نیازی به ایجاد فراکسیون اعتدال نیست. باید منتظر ماند و دید فراکسیون رهروان چه کاری قرار است انجام دهد و بعد قضاوت کرد.

وی افزود: عقیده‌ای برای تشکیل فراکسیون جدید ندارم. دولت بهتر است نیروهای نزدیک به خود را درون مجلس تقویت کند. فراکسیون رهروان با تلاش و نزدیکی خود به دولت تمام تلاشش را برای حفظ تعامل با دولت کرده و بهتر است با دامن زدن به این موضوعات کاری نکنیم تا میان رهروان و دولت شکرآب شود.

امیری خامکانی تاکید کرد: امیدواریم اکثریت مجلس که تا به حال تعامل خوبی با دولت داشتند تلاش کنند با استفاده از خرد جمعی فراکسیون تعامل خودشان را با دولت حفظ کنند. این انتظار می‌رود که اکثریت اعضای فراکسیون رهروان مجلس  با توجه به رای مردم در انتخابات سال گذشته و نیز تلاشی که دولت در این شرایط سخت اقتصادی و سیاسی می‌کند،‌ برای تعامل بهتر و کمک به دولت تلاش کنند.

نماینده مردم زرند در پاسخ به این سوال که به عقیده برخی از نمایندگان، فراکسیون رهروان به خاطر عدم اجماع در حمایت از وزیر علوم در جلسه استیضاح دچار چند دستگی شده است،‌ آیا به نظر شما این فراکسیون اثرگذاری گذاشته خود را خواهد داشت،‌  گفت: باید ببینیم چه پیش می آید و حتما با تلاش و تعامل فراکسیون رهروان و درایت آقای لاریجانی شرایط بهتر می‌شود هرچند که فکر می‌کنم الان هم مشکلی پیش نیامده است.

وی با اشاره به اینکه مدت زیادی از وزارت فرجی‌دانا نگذشته بود، ادامه داد: وزیر علوم را باید با برنامه‌هایش قضاوت کرد. البته از دوران وزارت فرجی‌دانا زیاد هم نگذشته بود که بخواهیم قضاوت خاصی داشته باشیم و وی تنها با اختلاف ۱۰ رای استیضاح شد.

امیری  افزود: یک بحث هم این است که شاید اگر سفر از قبل تعیین شده رییس جمهور نبود و ایشان حضور داشتند این اتفاق نمی افتاد و این عدم حضور رییس جمهور را نمی‌توان بی‌تاثیر دانست.

کد N463891

وبگردی